|
|
|
|
|
|
Van de Corby
Starlet CJ-1 zijn er niet veel in Europa: PH-RJW. (Henk Wadman) |
|
|
Op 6 en 7 juni bezochten we de
NVAV (Nederlandse Vereniging van Amateur Vliegtuigbouwers)
Fly-in op Vliegveld Midden Zeeland, dat tegenwoordig Zeeland
Airport genoemd wordt. De vrijdag ervoor was de rally eigenlijk
al begonnen, maar toen we op zaterdag ’s ochtends vroeg aan
kwamen, stond er maar een handvol vliegtuigen. Gelukkig zou dat
later aangroeien tot een record aantal bezoekers, mede omdat een
Luxemburgse vliegclub besloten had om met 22 vliegtuigen naar
EHMZ te vliegen om daar te gaan lunchen. Hoewel het hier mooi
weer was, had men op de luchthaven van Luxemburg last van slecht
zicht en werd het bezoek vertraagd met ongeveer twee uren. De
Luxemburgers waren overigens niet allemaal van LX-kenmerken
voorzien, er zaten ook Fransen en Duitsers tussen plus een
Amerikaan en een Nederlandse Piper Comanche!
De tweede dag waren er beduidend
minder bezoekende vliegtuigen en die staan in onderstaande lijst
vermeld met het teken #.
Op de eerste dag werden veel
vliegers onthaald door een team van Politie en ILT, die onder
meer een alcoholcontrole uitvoerden en keken of er wel een
weight & balance gemaakt was en of men de verplichte
brandblusser en een actuele papieren vliegkaart aan boord had. |
|
|
Amateurbouw versie van de Czech Aircraft Works Sportcruiser: G-CGMM.
(Henk Wadman) |
|
|
De NVAV
kende enkele prijzen toe en de gelukkigen waren ditmaal: de mooiste experimental
tijdens de fly-in was van Erik Wildebeest met zijn RV-7A PH-FLY en degene die
het verst gevlogen had om de fly-in te bezoeken, was Wim Mijnen met Cherry
PH-VWL, die vanaf het Franse vliegveld Marville kwam.
Op
zaterdagavond werd formatie gevlogen door Horizon F-BNYC, Sportcruisers PH-MAN &
PH-NNN en RV-7 PH-VII.
Voor
meer foto’s van bezoekers van dit evenement zie:
Movements Midden Zeeland juni 2015.
Rest me
nog de mensen van de NVAV en Zeeland Airport te bedanken voor de verleende
medewerking tijdens dit gezellige evenement.
(Henk) |
|
|
Alpi Aviation
Pioneer 300STD 54-ATA met callsign “F-JSKA” (Henk Wadman)
|
|
|
In
onderstaande lijst zijn alle vliegtuigen opgenomen, die we beide dagen gezien
hebben. Dus ook de gestationeerde vliegtuigen en toestellen in onderhoud; in
totaal iets meer dan 50! Drie hangaars hebben we niet van binnen kunnen
bekijken.
# = 7
juni 2015; sommige waren beide dagen present. |
|
D-EBDH |
Flight Design CTLSi Infinity |
|
|
D-EIMZ |
Reims/Cessna F172P |
|
|
D-ELLN |
Piper PA-28-161 Warrior II |
|
|
D-EPBA |
Aerostyle Breezer B600 |
|
|
D-ESAA |
Cessna 172S Skyhawk SP |
|
|
D-EUGD |
Cessna 172H Skyhawk (diesel) |
|
|
D-EWCD# |
Cirrus SR20 g2 |
|
|
D-KHJS |
Schleicher ASK 21M |
ZZ1 |
|
D-1971 |
Schempp-Hirth Discus CS |
SOR |
|
F-BNYC |
Gardan GY80-180 Horizon |
|
|
F-HCLY |
Robin DR 400/180S Régent |
|
|
03-AEF# |
Aerostyle Breezer UL |
“F-JTZI” |
|
54-ATA |
Alpi Aviation Pioneer 300STD |
“F-JSKA” |
|
55-RQ |
Rans S-7 Courier |
“F-JGFT” |
|
55-SK |
Zlin Savage Cruiser |
|
|
(G-AXCZ) |
SNCAN SV4C |
(fus & wings) |
|
G-CGMM |
Czech Aircraft Works Sportcruiser |
|
|
G-GAEA |
Aquila AT01 |
|
|
G-GAEC |
Aquila AT01 |
|
|
G-IVRE |
Reims/Cessna F172M Skyhawk II |
|
|
G-JACA# |
Piper PA-28-161 Warrior III |
|
|
G-MAAS |
Piper PA-28-181 Archer II |
|
|
HB-ZWO |
Robinson R44 Raven II |
|
|
|
|
|
Denney
Kitfox Mk.IV PH-DJM. (Henk Wadman)
Fraai
beschilderde Brändli BX2 Cherry PH-VWC. (Henk Wadman) |
|
LX-AIB |
Piper PA-28-161 Cadet |
|
|
LX-AIC |
Reims/Cessna F172L |
|
|
LX-AID |
Reims/Cessna F172N Skyhawk II |
|
|
LX-AIE |
Cessna 172S Skyhawk SP |
|
|
LX-AIF |
Piper PA-28-161 Cadet |
|
|
LX-AIO |
Cessna 172S Skyhawk SP |
|
|
LX-AIR |
Piper PA-28-235 Cherokee |
|
|
LX-AIT |
Cessna TR182 Turbo Skylane RG II |
|
|
LX-AIW |
Piper PA-28-161 Warrior III |
|
|
LX-AIX |
Cessna 182Q Skylane II |
|
|
LX-AIZ |
Reims/Cessna F172N |
|
|
LX-LCO |
Cessna P210N Pressurized Centurion II |
|
|
LX-SAR |
SOCATA TB-20 Trinidad GT |
|
|
N4AQ |
Cessna P337H/Riley SkyRocket P.337 |
(stored) |
|
N111KE |
Velocity 173RG |
(stored) |
|
(N135DD) |
SOCATA TB-20 Trinidad GT |
(ex PH-NDD) |
|
N422M |
Cirrus SR20 |
|
|
(N672C) |
Cirrus SR22 |
(std; wreck) |
|
N2258S |
Cessna 210L Centurion |
(ex PH-BSK) |
|
N4207X |
Cessna 337F Super Skymaster |
|
|
(N4972K) |
Cessna P210N Press. Centurion |
(ex PH-MRD) |
|
N5551Q |
SOCATA TB-20 Trinidad |
|
|
N8289A |
Piper PA-28-161 Warrior II |
|
|
N11555 |
Mooney M.20J model 201 |
|
|
N14395 |
Piper PA-18-150 Super Cub |
|
|
N44543 |
Piper PA-18-150 Super Cub |
|
|
N45477 |
Piper PA-18-150 Super Cub |
(frame std; damaged) |
|
|
|
|
Van’s
RV-12 PH-SES werd pas op 21 mei jongstleden ingeschreven. (Henk
Wadman)
Aantrekkelijk beschilderde Van’s RV-7 PH-IXI. (Henk Wadman)
OK-MUU 45 |
Aveko VL-3 Sprint |
|
|
OO-AET# |
Grumman-American AA5 Traveler |
|
|
(OO-CCB) |
SOCATA MS894A Rallye Minerva |
(being rebuilt) |
|
(OO-CGH) |
Beech 95-B55 Baron |
(stored) |
|
OO-FWA |
Robin R3000/160 |
|
|
OO-JCM# |
Piper PA-28-181 Archer II |
|
|
OO-MPG# |
Beech A36 Bonanza |
|
|
OO-NTF# |
Reims/Cessna FR172H Rocket |
|
|
OO-PEG |
Piper PA-28-161 Warrior III |
|
|
OO-TMI# |
Piper PA-28-161 Warrior III |
|
|
OO-VBA# |
Bell 206B-3 Jet Ranger III |
|
|
OO-VCW |
Cessna 172R Skyhawk |
|
|
OO-F44 |
Alpi Aviation Pioneer 200WF |
|
|
PH-ACX# |
Diamond DA 20A-1 Katana |
|
|
PH-ADE |
Reims/Cessna F172M Skyhawk |
|
|
PH-AMI |
Cirrus SR20 |
|
|
PH-AMJ |
Brändli BX2 Cherry |
|
|
PH-BEH |
Cessna 182P Skylane |
|
|
PH-BSF# |
Cessna 172N |
|
|
PH-CBN |
Reims/Cessna F172N Skyhawk |
|
|
PH-CBO |
Ultravia Pélican PL |
|
|
PH-CJO |
SOCATA TB-20 Trinidad |
|
|
PH-DAN |
Czech Aircraft Works SportCruiser |
|
|
PH-DES |
Cessna 182P Skylane |
|
|
PH-DJM |
Denney Kitfox Mk.IV |
|
|
PH-DKI |
Partenavia P.68C |
|
|
PH-DRV# |
Van’s RV-12 |
|
|
PH-DVW |
Reims/Cessna FR172H Rocket |
|
|
PH-EDH |
Piper PA-24-250 Comanche |
|
|
PH-EPO# |
Piper PA-28-181 Archer II |
|
|
PH-FLG# |
Piper PA-18-95 Super Cub |
15445/A-445 |
|
PH-FLK |
Diamond-C DA 20-A1 Katana |
|
|
PH-FLY# |
Van’s RV-7A |
|
|
PH-FUN |
Aeronca 7AC Champion |
|
|
Van’s RV-10
PH-RVX. (Henk Wadman)
Piper
PA-18-150 Super Cub N14395, afkomstig van Seppe/Breda. (Henk Wadman) |
|
PH-HLE |
Cessna 152 |
|
|
PH-HLF |
Cessna 182P Skylane |
|
|
PH-HLI |
Cessna 172S Skyhawk SP |
|
|
PH-HLR |
Robin DR 400/140B Dauphin 4 |
|
|
PH-HOY |
Skystar Kitfox Mk.IV Speedster |
|
|
PH-IRM |
Aero Designs Pulsar I |
|
|
PH-IXI |
Van’s RV-7 |
|
|
PH-JBH# |
Reims/Cessna F172M Skyhawk II |
|
|
PH-KED# |
Piper PA-23-250 Aztec E |
|
|
PH-LCN |
Ultravia Pélican PL |
|
|
PH-LGR |
Van’s RV-6 |
N727LV |
|
PH-LIN |
Cessna 172H Skyhawk |
|
|
PH-LLV |
Robin DR 400/500 |
|
|
PH-MAN |
Czech Aircraft Works Sportcruiser |
|
|
PH-MDL |
Reims/Cessna F172N |
|
|
PH-MTN |
Dyn’Aero S MCR 4S |
|
|
PH-NEH |
Auster J/5B Autocar |
|
|
PH-NET |
Auster AOP Mk.V |
TJ347 |
|
PH-NNN |
Czech Aircraft Works Sportcruiser |
|
|
|
|
|
Rans S-7 Courier 55-RQ met callsign “F-JGFT”.
(Henk
Wadman)
Zlin
Savage Cub met het Franse kenmerk 55-SK en een Duits vlaggetje op de
staart. (Henk Wadman) |
|
PH-PEJ |
Cessna 172P Skyhawk |
|
|
PH-PHX |
Christen A-1 Husky |
|
|
PH-PLP |
Van’s RV-7 |
|
|
PH-RAB |
Diamond DA 40 D Star |
|
|
PH-RAD |
Diamond DA 40 D Star |
|
|
PH-RAY# |
Denney Kitfox Mk.IV |
|
|
PH-RJW |
Corby Starlet CJ-1 |
|
|
PH-RLB |
SAAB 91D Safir |
(fus & wings) |
|
PH-RLD |
SAAB 91D Safir |
|
|
(PH-ROD) |
Piper PA-46-350P Malibu Mirage |
(paintshop Transal) |
|
PH-RVN |
Van’s RV-9A |
|
|
PH-RVX |
Van’s RV-10 |
|
|
PH-SCP |
Van’s RV-9A |
|
|
PH-SER |
Piper PA-18-150 Super Cub |
(frame std; damaged) |
|
PH-SES |
Van’s RV-12 |
|
|
PH-SKY |
Dyn’Aero S MCR 4S |
|
|
PH-SLA |
Cessna 180J Skywagon |
|
|
PH-SRP |
Piper PA-28-151 Cherokee Warrior |
|
|
PH-SSZ |
Robin DR 400/180 Régent |
|
|
|
|
|
Een
VLA uitvoering van de Flight Design CT: CTLSi Infinity D-EBDH. (Henk
Wadman)
Aerostyle Breezer B600 D-EPBA. (Henk Wadman) |
|
PH-TBJ |
Brändli BX2 Cherry |
|
|
PH-TES |
Tecnam P 92-JS Echo |
|
|
PH-THS |
Cessna 172N Skyhawk |
|
|
PH-TMH# |
Piper PA-38-112 Tomahawk |
|
|
PH-TVB |
Piper PA-31-300 Navajo |
|
|
PH-TWP# |
Piper PA-28RT-201 Arrow IV |
|
|
PH-UCS |
Piper J3C-65 Cub |
45-4488 |
|
PH-VHC |
Tecnam P 2002-JF |
|
|
PH-VII |
Van’s RV-7 |
|
|
PH-VSQ |
Robin DR 400/140 Dauphin 4 |
|
|
PH-VSS |
Reims/Cessna F172P Skyhawk II |
|
|
PH-VWC |
Brändli BX2 Cherry |
|
|
PH-VWL |
Brändli BX2 Cherry |
|
|
PH-WOU |
Piper PA-28-181 Archer II |
|
|
PH-XJB |
Diamond DA 40 D Star |
|
|
(PH-ZVC) |
Piper PA-18-150 Super Cub |
overhaul |
|
|
|
|
Grumman American AA5 Traveler OO-AET. (Hans Tempel)
Piper
PA-23-250 Aztec E PH-KED vliegt voor het Franse bedrijf IMAO. (David
Booster) |
|
PH-449 |
Schleicher ASK 13 |
MAR |
|
PH-710# |
Grob G-109 |
|
|
PH-746 |
Grob G-109B |
|
|
PH-945 |
Sportavia-Pützer RF-5B Sperber |
|
|
PH-1252 |
Schempp-Hirth HS.6 Janus B |
VZ |
|
PH-1297 |
Schleicher ASH 26E |
6E |
|
PH-1325 |
Schempp-Hirth Discus b |
DSD |
|
PH-1394# |
Rolladen-Schneider LS 6-18W |
WHO |
|
PH-1467 |
Schleicher ASH 31Mi |
31 |
|
PH-2M9 |
Take Off Merlin |
|
|
PH-2W2 |
TL Ultralight TL-232 Condor |
|
|
PH-3J9 |
Flight Design CT |
|
|
PH-3N3# |
Aerospool WT9 Dynamic |
|
|
PH-3R8 |
Aeropro Fox Eurofox |
|
|
PH-4L7 |
Pipistrel Alpha Trainer |
|
|
PH-4L8 |
Pipistrel Virus 912 SW100 |
|
|
PH-4M1# |
TL Ultralight TL-3000 Sirius |
|
|
(SX-ACZ) |
Piper PA-32R-301T Saratoga II TC |
(overhaul) |
|
|
|
|
De
eerste Luxemburger die arriveerde, was de Cessna P210N Pressurized
Centurion LX-LCO. (Henk Wadman)
Een
echte klassieker, deze ongeveer 50 jaar oude Piper PA-28-235
Cherokee LX-AIR. (Henk Wadman) |
|
Zichtbaar in Vintage gliders hangar |
|
|
|
|
|
|
BGA416 |
Scott Viking I |
AHU |
|
BGA806 |
Slingsby T.43 Skylark 3B |
BAC |
|
BGA1118 |
Slingsby T.49B Capstan |
BPD/”N55” |
|
BGA5074 |
Slingsby T.38 Grasshopper TX.Mk.1 |
KGE/“WZ789” |
|
BGA . . . . |
Slingsby T.8 Tutor |
. . . |
|
N2565X |
Pratt-Read PR-G1/LNE-1 |
31521 |
|
(OY-ECG) |
Auster J/4 Archer |
(stored) |
|
PH-1045 |
Slingsby T.21B Sedbergh |
|
|
PH-1062 |
DFS Olympia 51 |
|
|
PH-1448 |
Schleicher K 8B |
LEE |
|
PH-1452 |
Slingsby T.29 Motor Tutor |
|
|
|
|
|
|
Gyrocopter Aviation Museum |
|
|
|
|
|
|
(G-APYW) |
Piper PA-22-150 Tri-Pacer |
(being rebuilt) |
|
PH-DAV |
Air Command Commander Elite |
|
|
“PH-RUi” |
Bensen B-8M |
|
|
“PH-RVA” |
Bensen B-8M |
(= PH- . . . ?) |
|
PH-RVB |
Air Command Commander 536 Elite Twoseater |
|
|
PH-RVC |
Parson II Tandem |
|
|
PH-RVF |
Farrington Twinstarr |
|
|
PH-RVJ |
Carter-Bensen B-8M |
|
|
PH-VPI |
Evans VP-I Volksplane |
|
|
(PH-257) |
Bensen B-7 Gyroglider |
|
|
PH-1G8 |
American Aerolights Eagle |
|
|
PH-1P8 |
Comco-Ikarus Fox-D |
|
|
PH-3J7 |
Euro-ALA Jet Fox 91-D |
|
|
N50AV |
Cessna 150E |
|
|
N83GR |
Piper PA-18-135 Super Cub |
|
|
N100EA |
Grumman American AA5 Traveler |
|
|
N929S |
De Havilland DH.82A Tiger Moth |
“G-ACDR” |
|
N2289U |
Brantly B2B |
“66-460” |
|
N3279G |
Reims/Cessna F150L |
(stored) |
|
N4321G |
McCulloch J2 |
|
|
N8471U |
Cessna 172F |
(stored) |
|
NC19146 |
Fairchild 24G |
|
|
N21246 |
Cessna 172M |
|
|
(N . . . .) |
Piper PA-18-135 Super Cub |
(under construction; ex R-131) |
|
(. . . . . .) |
Piper PA-18-135 Super Cub |
(frame; f/n 18-3762) |
|
(N . . . .) |
ProTech PT2B |
(under construction) |
|
X |
Ikarus wing |
|
|
X |
Van As Gyroglider |
(black/red) |
|
X |
Van Ommeren VO-6 Gyroglider |
|
|
X |
Van Ommeren VO-7 Gyroglider |
|
|
|
|
|
SOCATA TB-20 Trinidad GT LX-SAR.
(Henk
Wadman)
Aveko VL-3 Sprint OK-MUU 45. (Henk Wadman) |
|
|
Credits: David Booster, Hans Tempel, Rob
Tempel, Henk Wadman |
|