Net als in 2012 bezochten mijn vader en ik een van de beursdagen op de
Farnborough Airshow. Op 16 juli vertrokken we om 07.05 uur van Schiphol naar
Londen Gatwick met EasyJet. Vanaf Gatwick met de trein naar North Camp en vanaf
daar het laatste stukje met de shuttle bus naar Farnborough Airport.
Rond 09.30 uur
stonden wij voor de poort en konden we na een soort van
schijnveiligheidscontrole het terrein op.
Sukhoi SSJ-100-95B
Superjet 100 RA-97010 van het Mexicaanse Interjet (Maurits Niemeijer)
Army Air Corps
Britten-Norman BN-2 Defender ZH004. (Maurits Niemeijer)
Grob G520T Egrett II
D-FHHH. De Introductie van de Grob G520 vond al plaats in 1991. Er zijn
sindsdien maar 6 toestellen gebouwd. Grob gaat de Egrett II opnieuw in productie
nemen als Grob 520NG.
EA500 Total Eclipse 500 N843TE Van Aeris Aviation met Iron Maiden sticker omdat
bandlid Bruce Dickinson er met een flink kapitaal inzit en er regelmatig zelf
mee vliegt.
Grote afwezige op Fairford
en Farnborough was natuurlijk de Lockheed-Martin F-35 Lightning II. Op
Farnborough stond wel een mock-up van het toestel. Als een soort van compensatie
stuurden de Amerikanen twee F-16’s, twee F-18’s en een F-15 naar Farnborough.
(Maurits Niemeijer)
|