|
 |
|
|

Messerschmitt Bf108B-2 Taifun HB-HEB/A-201.
(David
Booster, 12 augustus 2012) |
|
|
29th International Oldtimer Fly-in, Schaffen-Diest, 10 t/m 12
augustus 2011 |
|
De teller bleef dit jaar steken op 295 vliegtuigen, geregistreerd in
11 verschillende landen. Dat is inclusief 11 gestationeerde
toestellen en zonder enkele opgeslagen
vliegtuigen in de oude
hangaars aan de overkant van de weg.
Het mooie weer zorgde ervoor dat veel vliegtuigen Schaffen - Diest
konden vinden en dit populaire evenement had weer een aantal
hoogtepunten in petto, waarvan
we er verderop een paar uitlichten.
Opvallend was het aantal motorzwevers, waarbij de Samburo, komende
vanaf Keiheuvel en de Stemme S.10-VT met haar enorme spanwijdte,
opvielen. Ook leuk
was de van Midden Zeeland komende Slingsby T29
Motor Tutor, een tot motorzwever omgebouwd zweefvliegtuig.
In tegenstelling tot andere jaren, zagen we in 2012 geen enkele
Tiger Moth en geen enkel vliegtuig van de Stichting Vroege Vogels.
Wel waren er diverse
Piper PA-22’s, waarbij de Colt G-CBEI er uit zag als nieuw.
Allereerst lichten we de Messerschmitt Me
Bf108B Taifun HB-HEB/A-201 er even uit. Dit Duitse sportvliegtuig
met een 240pk Argus As10c V8-motor werd vóór de
Tweede Wereldoorlog
ontwikkeld en brak destijds diverse records, waarbij het toestel
overigens destijds was uitgerust met een motor die 270pk leverde. In
1934
vloog het prototype voor het eerst met een lichtere motor die
210pk leverde.
Met de zeer fraai klinkende Argusmotor die in de uit 1938 stammende
HB-HEB gemonteerd is, kan een maximum snelheid van 303 km/u gehaald
worden en dat
was eind jaren dertig behoorlijk snel voor een in
serie gebouwd vliegtuig.
Van de Taifun zijn nog drie exemplaren vliegwaardig; tijdens en na
de oorlog werd het toestel ook nog gebouwd bij de Franse
Nord-fabrieken en van de Nord 1002
Pingouin bestaan er gelukkig nog
een bescheiden aantal exemplaren. |
|
|

De
Havilland DH84 Dragon 2 EI-ABI “Iolar” uit 1936. (David Booster, 12
augustus 2012) |
|
|
Eén van de andere hoogtepunten was de van twee 130 pk De
Havilland Gipsy Major I motoren voorziene De Havilland DH84
Dragon 2 EI-ABI, genaamd “Iolar”, wat in
het Iers “arend” betekent.
Overigens is dit niet de oorspronkelijke EI-ABI want die
werd in 1941 nabij de Scilly eilanden neergeschoten door een
Duitse Heinkel He111H4.
Ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van
luchtvaartmaatschappij Aer Lingus, werd in 2011 de uit 1936
stammende EI-ABI nummer twee opnieuw vliegklaar
gemaakt door
een stichting die het toestel onderhoudt en ermee vliegt
tijdens luchtvaartevenementen: de Aer Lingus Charitable
Foundation.
De originele EI-ABI was namelijk het eerste toestel waar de
Ierse luchtvaartmaatschappij in 1936 haar eerste lijndienst
begon.
In totaal werden er in Engeland 115 exemplaren gebouwd vanaf
eind 1932 en in Australië werden nog eens 87 geproduceerd
van de Dragon I.
Wereldwijd waren er nog slechts drie exemplaren actief van
de DH84 en onlangs verongelukte helaas een Australisch
exemplaar. |
|
|
|

Schitterend gepolijste Cessna 140 F-AZON rolde al in 1947 de fabriek
uit. (Henk Wadman, 11 augustus 2012)

De
unieke houten Cessna C-165 Airmaster G-BTDE uit 1940. (Henk Wadman,
11 augustus 2012)

Cessna
195A F-GJTX is de voormalige PH-NEN. (David Booster, 12 augustus
2012) |
|
|
Voor zover we weten vliegt er slecht één Cessna C-165 Airmaster in
Europa en dat is de G-BTDE, die in 1940 gebouwd werd. In de
Verenigde Staten zijn er
momenteel nog een stuk of vijfentwintig
actief van de zestig die de fabriek uit rolden. Het oorspronkelijke
model stamt uit de tweede helft van de jaren dertig en al
naar
gelang de gebruikte motor werden de grotendeels van hout
vervaardigde C-145 (145pk) en C-165 (165pk Warner Super Scarab) op
de markt gebracht.
De Fransman Maurice Paumier ontwierp de MP-21 Baladin, die in 1961
als F-PJKV haar eerste vlucht maakte met een Continental C90 motor.
In de periode 1975 tot
1985 was het unieke toestel opgeslagen en
stond het te boek als “buiten gebruik”. In 1983 werd er weer
voorzichtig begonnen om de Baladin (in het Nederlands:
“paljas” of
“clown”) weer vliegklaar te maken. |
|
|

De
flink gepolijste Ryan ST-3KR/PT-22 N46502, bouwjaar 1943. (Henk
Wadman, 11 augustus 2012) |
|
|
Uit 1943 stamt de mooi gepolijste Ryan ST-3KR/PT-22 N46502, die we
in 2008 nog op Texel zagen in een wit kleurenschema. In Nederland
vliegen momenteel twee
exemplaren: eentje met een Kinner stermotor
op Hoogeveen en sinds kort eentje met een lijnmotor op Gilze-Rijen.
De N46502 was oorspronkelijk uitgevoerd met een Kinner-motor
(vandaar ST-3KR) en werd na een crash weer opgebouwd en voorzien van
een Fairchild 6-440
lijnmotor.
Er zijn heel wat van deze lesvliegtuigen gebruikt tijdens de Tweede
Wereldoorlog; de productie bedroeg in totaal 1568 stuks met
verschillende motoren en andere
modificaties. In Nederlands Indië
werden tientallen exemplaren gebruikt van de modellen STM-2 (M van
Military) en STM-S2, die ook voorzien kon worden van drijvers
(S van
Seaplane). Door Nederland bestelde ST-3KR’s werden niet afgenomen en
gingen naar de USAAF. |
|
|

Van de
Paumier MP-21 Baladin bestaat slechts één exemplaar: F-PJKV. (Henk
Wadman, 11 augustus 2012)

Een
vrij nieuw licht amateurbouw vliegtuigtype is de Colomban MC-30
Luciole: 80-ABB en dat stond maar aan één kant op de romp.
(Henk Wadman, 11 augustus 2012)

Een al
heel wat ouder amateurbouwtype is deze Jodel D9 Bébé HB-SAE uit
1958, waarbij een Volkswagen motor van 40pk voor de voortstuwing
zorgt.
(Henk Wadman, 11 augustus 2012)

In de jaren zestig populaire sportvliegtuigen: een door Wassmer
Aviation in 1961 gebouwde Jodel D112 Club F-BJPV en de G-ATIN, een
in 1956 door Société Aéronautique Normande vervaardigde Jodel D117.
(David Booster, 12 augustus 2012)
 |
|
De prijswinnaars: |
|
|
|
|
|
|
|
Best vintage: |
Messerschmitt Bf108B-2 Taifun |
HB-HEB/A-201 |
1938 |
Best biplane: |
Boeing N2S-3 Stearman |
N9912H |
|
Best Frati-design: |
Aviamilano F260 |
HB-EML |
|
Best classic: |
Luscombe 8A Silvaire |
HB-DUS |
|
Best Belgian vintage: |
Aeronca 7AC Champion |
OO-TWJ |
|
Best Klemm: |
Klemm Kl107C |
D-EFOH |
|
Oldest aircraft: |
De Havilland DH84 Dragon 2 |
EI-ABI |
1934 |
Longest distance flown: |
CEA DR 253B Regent |
G-AWYL |
460 NM |
Youngest pilot: |
Piper PA-18-95 Super Cub |
OO-ACK |
G. Bandhuin (06.03.89) |
Oldest pilot: |
Bellanca 7ECA Citabria |
LX-AIL |
C. Mantaigu (16.12.34) |
|
|
|
|
# = did not land |
|
|
|
$ = based |
|
|
|
h = inside hangar |
|
|
|
|
|
|

Tot
voor kort vloog Yakovlev YAK-50 F-AZXK nog als RA-3446K. (Henk
Wadman, 11 augustus 2012)

Het
kenmerk G-BVMU staat niet op de romp van deze Aerostar YAK-52 met
nummer 09/yellow. (Henk Wadman, 11 augustus 2012) |
|
|
D-EACN |
Piper PA-28-180 Cherokee F |
|
|
D-EACP |
Wassmer WA.41 Baladou |
|
|
D-ECMQ |
Reims/Cessna FR172K Rocket |
|
|
D-ECQA |
Piper PA-18-95 Super Cub |
|
|
D-ECUJ |
Reims/Cessna FRA150L Aerobat |
|
|
D-EDCH |
Piper PA-22-160 Tri-Pacer |
|
|
D-EDOL |
Wassmer-Jodel D120A |
|
|
D-EDWZ |
CASA 1.131E Jungmann |
|
|
D-EEAH |
Bölkow BO 208C Junior |
|
|
D-EFJR |
CASA 1.131E Jungmann |
|
|
D-EFAH |
Klemm Kl107C |
$ |
|
D-EFOH |
Klemm Kl107C |
|
|
D-EFTB |
Piper PA-18-95 Super Cub |
96+31 |
|
D-EFTH |
Cessna 195B |
|
|
D-EGPG |
Robin DR 400/120B |
|
|
D-EHAC |
Bölkow BO 208C Junior |
|
|
D-EHHE |
Aeromere F8L Falco III |
|
|
D-EHIL |
Christen Pitts S-2B |
|
|
D-EHIP |
Robin R3000/160 |
|
|
D-EHKA |
SAN DR 1050 Ambassadeur |
|
|
D-EHOT |
Cessna 172 |
|
|
|
|
|

De
Havilland Canada DHC1 Chipmunk 22 HB-TUT/WD347. (Henk Wadman, 11
augustus 2012) |
|
|
D-EINN |
SAN DR 1050 Ambassadeur |
|
|
D-EKDT |
Aero Design Pulsar XP |
|
|
D-EKMK |
Aeromere F8L Falco III |
|
|
D-ELQY |
Piper PA-18-95 Super Cub |
|
|
D-ELRI |
Piel CP301E Emeraude |
|
|
D-ELYQ |
Klemm Kl107C |
|
|
D-EMFU |
Bölkow BO 208C Junior |
|
|
D-EMMV |
Piper J3C-90 Cub |
|
|
D-EMUH |
Bölkow BO 208C Junior |
|
|
D-EMUR |
Sportavia-Pützer RS180 Sportsman |
|
|
D-ENSY |
Piper PA-28-181 Cherokee Archer II |
|
|
D-ENWG |
Gyroflug SC01B-160 Speed Canard GT |
|
|
D-ESHP |
Aeromere F8L Falco III |
|
|
D-ESRR |
Cessna 172R Skyhawk |
|
|
D-EWAE |
Cessna 172R Skyhawk |
|
|
D-EXIT |
SOCATA TB20 Trinidad |
|
|
D-EXKV |
Extra EA-300/L |
|
|
D-EZAR |
Aviat A-1 Husky |
|
|
D-KAUZ |
Scheibe SF25C falke |
|
|
D-KDBD |
Scheibe SF25E Super Falke |
|
|
D-KNMY |
Stemme S.10-VT |
|
|
D-KOGS |
Alpla AVO-68V Samburo |
(Rotax-engine) |
|
D-KPSV |
Diamond HK36TTC Super Dimona |
|
|
D-MBCD |
Dallach Sunrise II |
|
|
D-MIPU |
Aerospool WT-9 Dynamic |
|
|
D-MMRS |
Aquilair |
|
|
D-MODY |
Murphy Renegade Spirit |
|
|
D-MTAP |
B&F Technik Funk FK-12 Comet |
|
|
D-MTEB |
Autogyro Europe MT-03 Calidus 912USL |
|
|
|
|

Piper
PA-12 Super Cruiser F-GKBJ uit 1947. De aanduiding als “PA-12S”
hoort eigenlijk niet bij dit exemplaar. (Henk Wadman, 11 augustus
2012) |
|
|
EI-ABI |
De Havilland DH84 Dragon 2 |
|
|
F-AZJV |
OGMA DHC1 Chipmunk |
1375 |
|
F-AZXK |
Yakovlev YAK-50 |
|
|
F-AZON |
Cessna 140 |
|
|
F-BJAC |
Piper PA-22-150 Tri-Pacer |
|
|
F-BJPV |
Wassmer-Jodel D112 Club |
|
|
F-CAHM |
Fournier RF9 |
|
|
F-GAXC |
Robin R 2160 Alpha Sport |
|
|
F-GJTX |
Cessna 195 |
|
|
F-GKBJ |
Piper PA-12 Super Cruiser |
|
|
F-GKQJ |
Robin DR 400/180 Régent |
|
|
F-GOFC |
Piper PA-38-112 Tomahawk |
|
|
F-GTDO |
Robin R 2160 Alpha Sport |
|
|
F-PCOR |
SNCAN SV4L |
$ |
|
F-PDHV |
Verhees Delta |
|
|
F-PJKV |
Paumier MP-21 Baladin |
|
|
F-PMCD |
Luscombe 8A Silvaire |
|
|
F-PNDF |
Fournier RF47 |
|
|
F-PVYN |
Jodel D18T |
|
|
F-WECT |
Flight Design CTLS |
|
|
|
|

Stemme
S.10-VT D-KNMY hoort thuis op Hoogeveen. (Henk Wadman, 11 augustus
2012) |
|
|
07-MY |
Air Creation Tanarg |
|
|
51-OG |
Zenair CH601XL Zodiac |
F-JZPH |
|
59-CGK |
Tipsy T66 Nipper |
F-JFMU |
|
59-CNB |
Zenair CH601UL Zodiac |
F-J . . . |
|
59-CSQ |
Rans S6ES Coyote II (tailwheel) |
F-JYLR |
|
59-CTR |
Rans S6ES Coyote II |
F-JXFP |
|
59-CUZ |
B&F Technik Funk FK9 Mk.IV |
F-J . . . |
|
59-CYN |
Zenair CH601 Zodiac |
F-J . . . |
|
59-CZA |
Aveko VL3 Sprint |
F-JYRU |
|
59-DAB |
Lambert M106 Mission |
F-JRMD |
|
73-OE |
Pipistrel Virus 912 |
F-JWRL |
|
80-ABB |
Colomban MC-30 Luciole |
F-J . . . |
|
|
|

Aviamilano F260 HB-EML (bouwjaar 1966) vloog een tijdje in België
als OO-LLA en is de voorloper van alle SIAI-Marchetti SF260-modellen
zoals de SF260WL HB-ERJ, die in Zwitserland geregistreerd staat als
SF260C en een interessante carrière achter de rug heeft:
achtereenvolgens Libische Luchtmacht als 502, Luchtmacht van Burkina
Faso als BF8424, F-GMSF en uiteindelijk HB-ERJ. (Henk Wadman, 11
augustus 2012)
 |
|
|
G-AJKB |
Luscombe 8E Silvaire |
N71631 |
|
G-AJOE |
Miles M38 Messenger 2A |
|
|
G-AMEN |
Piper PA-18-95 Super Cub |
|
|
G-AMUF |
De Havilland Canada DHC1 Chipmunk 21 |
|
|
G-AOJR |
De Havilland Canada DHC1 Chipmunk 22 |
|
|
G-ASZX |
Beagle A61 Terrier 1 |
WJ368 |
|
G-ATEF |
Cessna 150E |
|
|
G-ATIN |
SAN D117 |
|
|
G-ATTR |
Bölkow BO 208C Junior |
|
|
G-AVPM |
SAN D117 |
|
|
G-AWYL |
CEA DR 253B Régent |
|
|
G-AYFC |
Druine D62B Condor |
|
|
G-AYKD |
SAN DR 1050 Ambassadeur |
|
|
G-AYUT |
SAN DR 1050 Ambassadeur |
|
|
G-AZRM |
Sportavia-Pützer RF5 |
|
|
G-AZVA |
Bölkow BO 209-150FF Monsun |
|
|
G-BKGB |
Wassmer-Jodel D120 Paris-Nice |
|
|
G-BLPG |
Auster J/1N Alpha |
16693 |
|
G-BRVB |
Stolp SA300 Starduster Too |
|
|
G-BSME |
Bölkow BO 208C Junior |
|
|
G-BTDE |
Cessna C-165 Airmaster |
|
|
|
|

Auster J/1N Alpha G-BLPG in Canadese kleuren als 16693/693 uit 1959
en Beagle A61 Terrier 1 G-ASZX/WJ868 uit het jaar 1964. (David
Booster, 12 augustus 2012)
 |
|
|
G-BVMU |
Aerostar YAK-52 |
09/yellow |
|
G-BWXD |
Slingsby T67M-260 Firefly |
|
|
G-BZRV |
Van’s RV-6 |
|
|
G-CBEI |
Piper PA-22-108 Colt |
|
|
G-CCEF |
Europa AL Europa |
|
|
G-CEIW |
Europa AL Europa |
|
|
G-CFGO |
Best Off Skyranger Swift 912S |
|
|
G-CGJS |
Czech Aircraft Works SportCruiser |
|
|
G-EFTE |
Bölkow BO 207 |
|
|
G-HALL |
Piper PA-22-160 Tri-Pacer |
|
|
G-INDI |
Aviat Pitts S-2C |
|
|
G-LTRF |
Sportavia-Pützer Fournier RF7 |
|
|
G-MIRA |
Jabiru SP-430 |
|
|
G-PVCV |
Robin DR 400/140 Major |
|
|
|
|

Stolp SA300 Starduster Too G-BRVB. (Henk Wadman, 11 augustus 2012) |
|
|
HB-DUS |
Luscombe 8A Silvaire |
|
|
HB-EML |
Aviamilano F260 |
|
|
HB-ERJ |
Siai Marchetti SF260WL |
|
|
HB-HEB |
Messerschmitt Bf108B-2 Taifun |
A-201 |
|
HB-PQB |
Piper PA-28-181 Archer II |
|
|
HB-SAE |
Jodel D9 Bébé |
|
|
HB-SEW |
CEA DR 1050 Ambassadeur |
|
|
HB-TUT |
De Havilland Canada DHC1 Chipmunk 22 |
WD347 |
|
HB-UOH |
Avamilano F8L Falco I |
|
|
LX-AIL |
Bellanca 7ECA Citabria |
|
|
N2XR |
Piper PA-34-200T Seneca II |
|
|
N13FY |
North American AT-6A Texan |
78-6922/FY |
|
N14CL |
Lancair Legacy |
|
|
N51PS |
Aviat Pitts S-2C |
|
|
N80LT |
SOCATA TB20 Trinidad |
|
|
N87VK |
Piper PA-22-108 Colt |
|
|
N100EA |
Grumman American AA5 Traveller |
|
|
N126CD |
Cirrus SR20 |
|
|
N158FJ |
Piper PA-18-180 Super Cub |
|
|
N245YY |
Cessna 182S Skylane |
|
|
N298SQ |
Piper PA-18-95 Super Cub |
8A-33 |
|
N422CV |
Morane Saulnier MS880B Rallye Club |
|
|
N1138F |
Piper PA-28R-200 Cherokee Arrow |
|
|
N1328B |
North American T-28B Trojan |
55-13854/TL-354 |
|
N2361 |
Stolp SA300 Starduster Too |
|
|
N4109C |
North American T-6G Texan |
H 210 |
|
N4212A |
Piper PA-32RT-300 Lance II |
|
|
N8326Y |
Piper PA-30 Twin Comanche |
|
|
N9912H |
Boeing N2S-3 Stearman |
|
|
N9945C |
Luscombe 8F Silvaire |
|
|
N46502 |
Ryan ST-3KT/PT-22 |
|
|
N99280 |
Ercoupe 415C |
|
|
OE-ACS |
SSH T131-PA Jungmann |
|
|
OK-FUU 18 |
TL Ultralight TL-96 Star |
|
|
|
|

Aviat Pitts S-2C N51PS.
(Henk
Wadman, 11 augustus 2012) |
|
|
OO-ACK |
Piper PA-18-95 Super Cub |
|
|
OO-ADO |
Reims/Cessna FR172H Rocket |
|
|
OO-ANM |
Cessna 152-II |
|
|
OO-AWT |
Reims/Cessna F172M |
|
|
OO-BET |
Reims/Cessna F152-II |
|
|
OO-CEK |
Piper J3C-65 Cub |
|
|
OO-CEU |
Cessna 172S Skyhawk |
|
|
OO-CNC |
Reims/Cessna F172M |
|
|
OO-EFN |
SNCAN SV4C |
|
|
OO-EGB |
Robinson R22B Beta |
|
|
OO-EOK |
Cessna 150M |
|
|
OO-FFB |
Cessna 208B Grand Caravan |
$ |
|
OO-GTS |
Robin DR 400/140B Dauphin 4 |
|
|
OO-GWA |
SNCAN SV4C |
V66 |
|
OO-GWC |
SNCAN SV4A |
|
|
OO-HBQ |
Piper PA-18-95 Super Cub |
OL-L56 |
|
OO-HBU |
Reims/Cessna F172N |
|
|
OO-HBW |
Reims/Cessna F150G |
|
|
|
|

Tot
Slingsby T.29 Motor Tutor omgebouwd Slingsby Tutor zweefvliegtuig:
PH-1452. (David Booster, 12 augustus 2012) |
|
|
OO-JGA |
Piper PA-28-181 Archer II |
|
|
OO-KAT |
SNCAN SV4E |
|
|
OO-KGB |
Robin DR 400/120 Dauphin 2+2 |
|
|
OO-KMP |
Cessna 152 |
|
|
OO-KWP |
Cessna 152 |
|
|
OO-KWS |
Cessna 152 |
|
|
OO-LED |
SNCAN SV4E |
|
|
OO-LEO |
Cobelavia-Tipsy T66S Nipper II |
|
|
OO-LGB |
Piper PA-18-95 Super Cub |
OL-L49 |
|
OO-LNC |
Reims/Cessna F172M |
|
|
OO-LUS |
Sportavia Fournier RF4D |
|
|
OO-LVA |
Cessna 172S Skyhawk SP |
|
|
OO-LVJ |
Reims/Cessna FA152 Aerobat |
|
|
OO-LVN |
Piper PA-25-235 Pawnee D |
(h) $ |
|
OO-LVZ |
Piper PA-18-95 Super Cub |
|
|
OO-MAM |
Reims/Cessna F182Q Skylane |
|
|
OO-MDG |
Cessna 172N Skyhawk |
|
|
OO-MLV |
Scheibe SF25C Falke |
$ |
|
OO-MMD |
SNCAN SV4C |
|
|
OO-MNM |
Piper PA-18-150 Super Cub |
|
|
|
|

Luscombe 8A Silvaire HB-DUS uit 1939 ging met de prijs voor de “best
classic” aan de haal. (Henk Wadman, 11 augustus 2012)
|
|
|
OO-MTA |
Alpavia Fournier RF3 |
$ |
|
OO-NKE |
Aquila AT01 |
|
|
OO-NTF |
Reims/Cessna FR172H Rocket |
|
|
OO-NVM |
SOCATA MS894A Minerva 220 |
|
|
OO-PAT |
Eurocopter EC 130 B4 |
|
|
OO-PAW |
Piper PA-25-235 Pawnee C |
(h; stored) $ |
|
OO-PAX |
Stampe SV4B |
5 |
|
OO-PEG |
Piper PA-28-161 Warrior III |
|
|
OO-PIV |
Robinson R44 Clipper |
|
|
OO-PRS |
Reims/Cessna F172M |
|
|
OO-PUS |
Ercoupe 415D |
|
|
OO-RJP |
Robinson R22 Beta |
|
|
OO-SHB |
Reims/Cessna F152 |
|
|
OO-SPJ |
Piper PA-18-95 Super Cub |
|
|
OO-SPM |
SNCAN SV4C |
|
|
OO-STZ |
Eurocopter AS 350 B2 Ecureuil |
|
|
OO-SVA |
Stampe SV4B |
V49 |
|
OO-TMF |
Piper PA-28-161 Warrior III |
|
|
OO-TMU |
Piper PA-28-161 Warrior III |
|
|
OO-TOB |
SOCATA TB10 Tobago |
|
|
|
|

Een
echte klassieker uit 1960: Piper PA-22-108 Colt N87VK uit Duitsland.
(Henk Wadman, 11 augustus 2012) |
|
|
OO-TVO |
Piper PA-28-140 Cherokee F |
|
|
OO-TWJ |
Aeronca 7AC Champion |
|
|
OO-VCL |
Reims/Cessna FA152 Aerobat |
|
|
OO-VCW |
Cessna 172R Skyhawk |
|
|
OO-VIW |
Piper PA-18-95 Super Cub |
L33 |
|
OO-VMY |
Piper PA-28-161 Warrior III |
|
|
OO-VPE |
Robin DR 400/140B Dauphin 4 |
|
|
OO-VSV |
SNCAN SV4C |
|
|
OO-WAR |
Piper PA-28-161 Warrior III |
|
|
OO-WEJ |
Robin R 1180TD Aiglon |
|
|
OO-WIL |
Stampe SV4B |
V42 |
|
OO-WVS |
Cessna 172N |
|
|
OO-YAO |
Reims/Cessna F172H |
|
|
OO-YDU |
Schempp-Hirth Duo Discus |
(h) $ |
|
OO-ZEN |
Schleicher K 8B |
(h) $ |
|
OO-ZOV |
Shempp-Hirth Janus C |
(h) $ |
|
|
|
|

Wassmer WA.41 Baladou D-EACP, een fraai gelijnd Frans product!
(David Booster, 12 augustus 2012) |
|
|
OO-19 |
Jodel D92 Bébé |
|
|
OO-99 |
Monnett Sonerai IIL |
|
|
OO-141 |
Stoddard Hamilton Glasair IIRG |
|
|
OO-147 |
Stoddard Hamilton Glasair IIRS-RG |
|
|
OO-646 |
Fulmar Trident |
(trailer) |
|
OO-916 |
Air Creation GT BI SX16 |
|
|
OO-B48 |
Rans S6ESD Coyote II |
|
|
OO-C31 |
Rans S6ES Coyote II |
|
|
OO-C42 |
Rans S6ES Coyote II |
|
|
OO-C89 |
Murphy Maverick |
|
|
OO-D10 |
Murphy Renegade Spirit |
|
|
OO-D22 |
Zenair CH701 STOL |
|
|
OO-D54 |
Ultracraft Calypso 2A |
|
|
OO-D80 |
Impulse 100 |
|
|
OO-D95 |
Flight Design CT2K |
|
|
OO-E21 |
Aeropro Fox Eurofox |
|
|
OO-E40 |
Rans S6ES Coyote II |
|
|
OO-E41 |
Aeropro Fox Eurofox |
|
|
OO-E46 |
Flight Design CT2K |
|
|
OO-E51 |
Alpi Aviation Pioneer 200WF |
|
|
OO-E53 |
Alpi Aviation Pioneer 200WF |
|
|
OO-E62 |
Alisport Yuma |
|
|
OO-E90 |
Aeropro Fox Eurofox |
|
|
|
|

CASA
1.131E Jungmann D-EFJR. (Henk Wadman, 11 augustus 2012) |
|
|
OO-F03 |
Impulse 100TD |
|
|
OO-F05 |
B&F Technik Funk FK9 Utility |
|
|
OO-F22 |
B&F Technik Funk FK9 Mk.IV Utility |
|
|
OO-F44 |
Alpi Aviation Pioneer 200WF |
|
|
OO-F50 |
Rans S6S Coyote II |
|
|
OO-F79 |
Zenair CH601UL Zodiac |
|
|
OO-G17 |
Fly Synthesis Storch HS |
|
|
OO-G22 |
Rans S6ES Coyote II |
|
|
OO-G28 |
Plätzer P5 Kiebitz B9 |
336 |
|
OO-G47 |
Zenair CH601UL Zodiac |
|
|
OO-G57 |
Air Creation Tanarg 912-ES/Bionix 15 |
|
|
OO-G58 |
Aveko VL3B Sprint |
|
|
OO-G70 |
Tecnam P92 Echo Classic |
|
|
OO-G74 |
B&F Technik FK14 Polaris |
|
|
OO-G86 |
Apollo Fox |
|
|
OO-G93 |
Rans S6S Coyote II |
|
|
OO-G98 |
B&F Technik FK9 ELA |
|
|
OO-H03 |
Air Creation Tanarg 912 |
|
|
OO-H05 |
Tecnam P92 Echo Classic De Luxe |
|
|
OO-H07 |
Dyn’Aero MCR UL |
|
|
|
|
|

Slingsby T.67M-260 Firefly G-BWXD.
(David
Booster, 12 augustus 2012) |
|
|
PH-ABM |
Cessna 172 |
|
|
PH-AEE |
Piper PA-28-181 Archer III |
|
|
PH-BLW |
Bölkow BO 207 |
63 |
|
PH-ENJ |
Piper PA-18-150 Super Cub |
R-170 |
|
PH-FLE |
Reims/Cessna F172N |
|
|
PH-FLG |
Piper PA-18-95 Super Cub |
15445/A-445 |
|
PH-GLT |
Great Lakes 2T-1A-2 |
|
|
PH-HGL |
Sequoia F8L Falco |
|
|
PH-HLF |
Cessna 182P Skylane II |
|
|
PH-JAI |
Europa AL Europa XS TG |
|
|
PH-JAJ |
Glasair Sportsman 2+2 |
|
|
PH-JFK |
Robin DR 400/140B Dauphin 4 |
|
|
PH-KAX |
Piper PA-28-181 Archer II |
|
|
PH-KMJ |
Czech Sport Aircraft SportCruiser |
|
|
PH-KNF |
Piper PA-18-150 Super Cub |
|
|
PH-MMM |
Cessna 177B Cardinal |
|
|
|
|

North
American T-28B Trojan N1328B met zijn dikke stermotor. (David
Booster, 12 augustus 2012) |
|
|
PH-PLG |
Piper PA-28-181 Archer II |
|
|
PH-POP |
Europa AL Europa |
|
|
PH-REP |
Czech Aircraft Works SportCruiser |
|
|
PH-RLA |
SAAB 91D Safir |
|
|
PH-SKC |
Reims/Cessna F172N Skyhawk II |
|
|
PH-TWP |
Piper PA-28RT-201 Arrow IV |
|
|
PH-UCS |
Piper J3C-65 Cub |
R345 |
|
PH-1452 |
Slingsby T.29 Motor Tutor |
|
|
PH-2Y6 |
Jora SRO Jora |
|
|
PH-3C4 |
Cosmos BI Phase II |
|
|
PH-3G4 |
Air Creation Clipper 582XP |
|
|
PH-3N3 |
Aerospool WT-9 Dynamic |
|
|
PH-3S7 |
Kappa KP-2UR Sova |
|
|
PH-3U1 |
Zenair CH701D STOL |
|
|
PH-3V5 |
Tecnam P92-S Echo |
|
|
PH-4G2 |
Air Creation Tanarg 912ES |
|
|
PH-4J9 |
Tecnam P2002 Sierra |
|
|
H16 |
Agusta A109BA |
(static exhibit) |
|
|
|

Een
van de weinige Bölkow 207’s op het Britse register: G-EFTE uit 1961.
(David Booster, 12 augustus 2012)

De
Italiaanse Alisport Yuma OO-E62 beschikt over uitstekende
STOL-eigenschappen. (David Booster, 12 augustus 2012) |
|
|
Credits: David & Mineke
Booster, Johan Hetebrij, Jan Mangelschots, Hans Tempel, Guy Valvekens,
Henk Wadman |
|