|
 |
|
|
De teller bleef dit jaar bij de jubileumeditie van deze populaire
fly-in steken op 213 vliegtuigen, geregistreerd in 10 verschillende
landen. Dat is inclusief 11 gestationeerde toestellen en zonder
enkele opgeslagen vliegtuigen in de oude hangaars aan de overkant
van de weg.
Het mooie weer in België op zaterdag zorgde ervoor dat een flink
aantal vliegtuigen de 30e editie van de fly-in Schaffen -
Diest kon bezoeken. Helaas moesten de meeste Engelsen verstek laten
gaan omdat het weer niet al te best was aan de overkant van Het
Kanaal. Daarentegen waren de Zwitsers dit jaar goed
vertegenwoordigd.
In tegenstelling tot andere jaren, zagen we in 2013 geen enkele
Tiger Moth, YAK-52, Stearman en Jungmann en er waren slechts drie
Frati-ontwerpen. Cessna’s met staartwiel en diverse Aeronca-modellen
waren wel goed vertegenwoordigd.
Enkele hoogtepunten bespreken we wat nader hieronder.

SAI KZVII-U8 Laerke HB-EPS. (Henk Wadman)
Allereerst vermelden we de prachtig
gerestaureerde Skandinavisk Aero Industri KZVII-U8 Laerke uit
Zwitserland. De Deense firma SAI produceerde slechts 58 van deze
vierzitters, die een verdere ontwikkeling zijn uit de KZIII
tweezitter. “KZ” staat overigens voor de namen van de ontwerpers van
de reeks KZ-vliegtuigen: Kramme & Zeuthen.
Van deze 58 KZVII’s werden er slechts weinig buiten het land van
oorsprong (Denemarken) verkocht en daarvan zijn er niet veel meer
vliegwaardig. De HB-EPS op Schaffen is er eentje van en werd in 1947
gebouwd.

De replica van de vooroorlogse Klemm L25D trok veel belangstelling.
(André Wadman)
Opeens verscheen er een langzaam vliegend toestel boven het
vliegveld en het zag er in de verte uit als een Klemm L25. Het bleek
een nieuw gebouwde replica te zijn van een vooroorlogse Klemm L25D
met een moderne Rotec stermotor die 125pk levert.
Dit ontwerp van Hans Klemm vloog in 1928 voor het eerst en werd een
populair sport- en lesvliegtuig in de jaren dertig. In Duitsland
werden er meer dan 600 gebouwd tussen de jaren 1929 en 1936. De L25
werd in licentie gebouwd in Engeland door de British Klemm Aeroplane
Company die er 28 als “Swallow” produceerde en in de Verenigde
Staten door de Aeromarine-Klemm Company die 120 stuks afleverde.
Het prototype had een 20pk Mercedes motor en al snel werden sterkere
motoren gebruikt die tussen de 43 en 94pk leverden; er bestaan maar
liefst 30 verschillende uitvoeringen van de Klemm L25.
Van de vooroorlogse productie zijn er nog enkele exemplaren over,
waarvan er slechts een paar regelmatig vliegen.

Ryan PT-22-RY Recruit F-AZNO “Miss Tahiti”. (Henk Wadman)
Eindelijk heeft men in België dan ook een
eigen Ryan PT-22-RY Recruit, zij het met een Frans kenmerk: F-AZNO.
Eerder dit jaar werd dit in 1941 gebouwde toestel geïmporteerd uit
Tahiti en weer in elkaar gezet in de werkplaats van Raymond’s
Aircraft Restoration op Antwerpen. De Ryan is uitgerust met een
Kinner R-55 stermotor van 160pk.
Al eerder bezochten Brits en Amerikaans geregistreerde Ryan trainers
Schaffen-Diest. De PT-22 werd ontwikkeld uit de vooroorlogse
ST-series en was in 1941 het eerste lestoestel dat in dienst kwam
bij het U.S. Army Air Corps dat geen tweedekker was. Er zijn
verschillende versies van gebouwd en de F-AZNO “Miss Tahiti” is
beschilderd als een NR-1 in de kleuren van de U.S. Navy, die er
destijds 100 in dienst had.

Aeronca 65C Chief D-EKKR en de uit Zwitserland
afkomstige Aeronca 15AC Sedan N1331H. (Henk Wadman & André Wadman)

Diverse Aeronca-modellen bezochten dit jaar de fly-in. Naast twee
bekende Belgische Aeronca 7AC Champions, zagen we een vooroorlogse
Aeronca 65C Chief en een Aeronca 15AC Sedan. Ook twee nieuwere
versies waren aanwezig: een Duitse en een jaarlijks terugkerende
Luxemburgse Bellanca Citabria.
De Aeronca 65C Chief D-EKKR, in het verleden een regelmatige
bezoeker van de fly-in, werd in 1938 gebouwd. Van het 65C-model met
een Continental A65 motor werden er 279 gebouwd, waarvan een flink
deel vanaf 1942 als O-58 en L-3 “Grasshopper” in militaire dienst
kwam. De D-EKKR heeft overigens geen militaire achtergrond, maar
heeft wel een soort van Amerikaans militair kleurenschema.
Het mooiste model uit de Aeronca-stal is wel de Aeronca 15AC Sedan,
een vierpersoons ontwikkeling uit de 7AC Champion. De Sedan heeft
een Continental C-145 van 145pk en er werden er vanaf 1948 in totaal
562 exemplaren van vervaardigd. De N1331H stamt uit 1949 en is één
van de weinige Sedans in Europa en is gestationeerd in Zwitserland.

Een modernere en aangepaste versie van het Aeronca 7AC-model is deze
Bellanca 7GCBC Citabria D-EHPH, uitgerust met een 160pk Lycoming.
(Henk Wadman)

De opvallend roze gespoten Maule M4-210C Rocket HB-ETR. (André
Wadman)
Een ander Amerikaans vliegend product dat niet bepaald dik gezaaid
is in Europa, is de Maule. En dat geldt zeker voor het op
Schaffen-Diest aanwezige model: de Maule M4-210C Rocket HB-ETR. Deze
in 1967 gebouwde machine had haar voornamelijk gele kleurenschema
uit het verleden nu ingewisseld voor een roze! Het toestel staat
bekend om haar voortreffelijke STOL-eigenschappen en de M4 was in
het verleden leverbaar in verschillende versies, waarin
verschillende motoren werden toegepast. De HB-ETR heeft een
Continental die 210 pk levert en de “C” in de typeaanduiding geeft
aan dat het vliegtuig is uitgerust met een “cargodoor” aan de
rechterkant achter in de romp. Van de M4-210C werden in totaal 117
exemplaren gebouwd.

Bouwjaar 1951: Sipa S903 HB-SPU. (Henk Wadman)
Na een aantal jaren zagen we weer eens een
Zwitserse Sipa S903 verschijnen, ontworpen door Yves Gardan (ja, van
de GY80 Horizon) en in 1951 gebouwd door Société Industrielle pour
l’Aéronautique, kortweg SIPA. Van de diverse Sipa S90-modellen
werden er in totaal iets meer dan 100 gebouwd en het toestel is
tegenwoordig een zeldzaamheid. Model 903 biedt plaats aan twee
personen en heeft een 90pk Continental C90 motor. De op de fly-in
aanwezige HB-SPU werd nog niet zo lang geleden gerestaureerd en zag
er uit als nieuw! |
|
|
De prijswinnaars: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Best vintage: |
Ryan PT-22-RY |
F-AZNO |
|
|
Best biplane: |
Beech YC-43 Staggerwing |
N295BS |
|
|
Best Frati-design: |
Aviamilano F8L Falco I |
HB-UOH |
|
|
Best classic: |
Aeronca 15AC Chief |
N1331H |
|
|
Best Stampe SV4: |
SNCAN SV4C |
D-EEDW |
|
|
Longest distance flown: |
Cessna 320D Skynight |
N4173T |
|
|
Youngest pilot: |
Piper PA-18A-150 Super Cub |
PH-TOM |
Wout van der Meulen |
|
Oldest pilot: |
Bellanca 7ECA Citabria |
LX-AIL |
Camille Montaigu |
|
|
|
|
|
|
# = did not land |
|
|
|
|
$ = based |
|
|
|
|
h = inside hangar |
|
|
|
|
|
|
|

De in
1956 gebouwde Piper PA18A-150 Super Cub PH-TOM werd gerestaureerd en
in de originele kleuren van Tom’s Vliegbedrijf uit 1960 gespoten en
gevlogen door de kleinzoon van de oorspronkelijke eigenaar. (Henk
Wadman, 17 augustus 2013) |
|
|
De lijst van 17 augustus 2013,
aangevuld met toestellen die alleen op vrijdag (16)
of alleen op zondag (18) te zien waren. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D-ECMQ |
Reims/Cessna FR172K Rocket |
|
|
|
|
|
D-ECTN |
CEA DR 340 Major |
|
|
|
|
|
D-ECXU |
Piper PA-18-95 Super Cub |
|
|
|
|
|
D-ECZA |
Procaer F15B Picchio |
|
|
|
|
|
D-EDCH |
Piper PA-22-160 Tri-Pacer |
|
|
|
|
|
D-EDOL |
Wassmer-Jodel D120A |
|
|
|
|
|
D-EEDW |
SNCAN SV4C |
|
|
|
|
|
D-EEHF |
American AA-5 Traveler |
|
|
|
|
|
D-EFAH |
Klemm Kl107C |
$ |
|
|
|
|
D-EFTH |
Cessna 195B |
|
|
|
|
|
D-EGRX |
SOCATA TB-10 Tobago |
|
|
|
|
|
D-EHAC |
Bölkow BO 208C Junior |
|
|
|
|
|
D-EHIL |
Christen Pitts S-2B |
|
|
|
|
|
D-EHKB |
Robin R 1180TD Aiglon |
|
|
|
|
|
D-EHMM |
Great Lakes 2T-1A-2 |
|
|
|
|
|
D-EHPH |
Bellanca 7GCBC Citabria |
|
|
|
|
|
D-EKDJ |
Klemm L25D (replica) |
|
|
|
|
|
D-EKDT |
Aero Design Pulsar XP |
|
|
|
|
|
D-EKKR |
Aeronca 65C Chief |
|
|
|
|
|
D-EKYW |
Robin DR 400/180 Régent |
|
|
|
|
|
D-ELOU |
Beech A23A Musketeer |
|
|
|
|
|
D-ELQY |
Piper PA-18-95 Super Cub |
|
|
|
|
|
D-ELRI |
Piel CP301E Emeraude |
|
|
|
|
|
D-EMMV |
Piper J3C-90 Cub |
|
|
|
|
|
D-EMUH |
Bölkow BO 208C Junior |
|
|
|
|
|
D-ENWG |
Gyroflug SC01B-160 Speed
Canard GT |
|
|
|
|
|
D-EOJN |
Piper PA38-112 Tomahawk |
|
|
|
|
|
D-ERDI |
Cessna 170 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|

Cessna
170 D-ERDI vloog in 1948 voor het eerst. (Henk Wadman, 17 augustus
2013) |
|
|
D-EXIT |
SOCATA TB-20 Trinidad |
|
|
|
|
|
D-EZAR |
Aviat A-1 Husky |
|
|
|
|
|
D-KATD |
Technoflug Piccolo |
|
|
|
|
|
D-KDBD |
Scheibe SF25E Super Falke |
|
|
|
|
|
D-KDRK |
Diamond HK36TTC Super Dimona |
|
|
|
|
|
D-KFBW |
Aeromot AMT-200 Super Ximango |
|
|
|
|
|
D-KOGS |
Alpla AVO-68V Samburo |
(Rotax-engine) |
|
|
|
|
D-KODO |
Scheibe SF25B Falke |
|
|
|
|
|
D-KWAC |
Sportavia-Pützer Fournier RF4D |
|
|
|
|
|
D-MACQ |
Plätzer Kiebitz A |
|
|
|
|
|
D-MIPL |
Zenair CH 602 XL Zodiac |
|
|
|
|
|
D-MIPU |
Aerospool WT9 Dynamic |
|
|
|
|
|
D-MRMY |
Aerospool WT9 Dynamic |
|
|
|
|
|
D-MSDH |
Plätzer Kiebitz |
|
|
|
|
|
D-MTAP |
B&F Technik Funk FK-12 Comet |
|
|
|
|
|
D-MVFR |
Comco Ikarus C 42B |
|
|
|
|
|
F-AZJV |
OGMA DHC1 Chipmunk |
1375 |
|
|
|
|
F-AZNO |
Ryan PT-22-RY |
4147/647 |
|
|
|
|
F-BVIX |
Reims/Cessna F172M |
|
|
|
|
|
F-GSRB |
Robin R 2160 Alpha Sport |
|
|
|
|
|
F-GTDO |
Robin R 2160 Alpha Sport |
|
|
|
|
|
F-PCOR |
SNCAN SV4L |
$ |
|
|
|
|
F-PNDF |
Fournier RF47 |
|
|
|
|
|
F-PDHV |
Verhees Delta |
(18)# |
|
|
|
|
F-WECT |
Flight Design CTLS |
|
|
|
|
|
51-OG |
Zenair CH 601 XL Zodiac |
F-JZPH |
|
|
|
|
59-CGK |
Tipsy T66 Nipper |
F-JFMU |
|
|
|
|
59-CTR |
Rans S6ES Coyote II |
F-J . . . |
|
|
|
|
59-DAB |
Lambert M106 Mission |
F-JRMD |
|
|
|
|
59-DFO |
Aveko VL-3 Sprint |
F-JTOX |
|
|
|
|
59-TM |
Zenair CH 601 UL Zodiac |
F-JDEI/5-9 |
|
|
|
|
|
|
|

Sportavia-Pützer Fournier RF4D D-KWAC. (Henk Wadman, 17 augustus
2013) |
|
|
G-AJKB |
Luscombe 8E Silvaire |
N71631 |
|
|
|
|
G-AJWB |
Miles M38 Messenger 2A |
|
|
|
|
|
G-ATTR |
Bölkow BO 208C Junior |
|
|
|
|
|
G-AYKD |
SAN DR 1050 Ambassadeur |
|
|
|
|
|
G-BRDO |
Cessna 177B Cardinal |
|
|
|
|
|
G-BRVB |
Stolp SA300 Starduster Too |
|
|
|
|
|
G-BSME |
Bölkow BO 208C Junior |
|
|
|
|
|
G-ECGO |
Bölkow BO 208C Junior |
|
|
|
|
|
G-HALL |
Piper PA-22-160 Tri-Pacer |
|
|
|
|
|
G-LTRF |
Sportavia-Pützer Fournier RF7 |
|
|
|
|
|
HB-CAB |
Cessna 140 |
|
|
|
|
|
HB-COR |
Cessna 140A |
|
|
|
|
|
HB-EEI |
CEA Jodel DR 1050 Ambassadeur |
|
|
|
|
|
HB-EGE |
Beech A35 Bonanza |
|
|
|
|
|
HB-EPS |
SAI KZVII-U8 Laerke |
|
|
|
|
|
HB-ETR |
Maule M4-210C Rocket |
|
|
|
|
|
HB-KDD |
Robin DR 400/140B |
|
|
|
|
|
HB-SAE |
Jodel D9 Bébé |
|
|
|
|
|
HB-SPU |
Sipa S903 |
|
|
|
|
|
HB-UOH |
Avamilano F8L Falco I |
|
|
|
|
|
LX-AIL |
Bellanca 7ECA Citabria |
|
|
|
|
|
N59TS |
North American/CCF Harvard IV |
20318 |
|
|
|
|
N87VK |
Piper PA-22-108 Colt |
|
|
|
|
|
N90VK |
Piper PA-24-250 Comanche C |
|
|
|
|
|
N295BS |
Beech YC-43 Staggerwing |
|
|
|
|
|
N1085H |
Piper PA-28-181 Archer II |
|
|
|
|
|
N1138F |
Piper PA-28R-200 Cherokee Arrow |
|
|
|
|
|
N1331H |
Aeronca 15AC Sedan |
|
|
|
|
|
N2454Y |
Cessna 182S Skylane |
|
|
|
|
|
N4173T |
Cessna 320D Skynight |
|
|
|
|
|
N4212A |
Piper PA-32RT-300 Lance II |
|
|
|
|
|
N7646S |
North American SNJ-4 Texan |
CK |
|
|
|
|
OK-FUU 18 |
TL Ultralight TL-96 Star |
|
|
|
|
|
|
|
|

Bouwjaar 1949: Beech A35 Bonanza HB-EGE. (Henk Wadman, 17 augustus
2013) |
|
|
OO-ADO |
Reims/Cessna FR172H Rocket |
|
|
|
|
|
OO-APC |
Cessna 150M |
(18) |
|
|
|
|
OO-AWT |
Reims/Cessna F172M |
|
|
|
|
|
OO-CEK |
Piper J3C-65 Cub |
|
|
|
|
|
OO-CEU |
Cessna 172S Skyhawk |
|
|
|
|
|
OO-CNC |
Reims/Cessna F172M |
|
|
|
|
|
OO-CNH |
Reims/Cessna FR172K Hawk XP |
|
|
|
|
|
OO-CVE |
Cessna 172R Skyhawk |
|
|
|
|
|
OO-EEJ |
Siai Marchetti SF260 |
|
|
|
|
|
OO-EGH |
Robinson R22 Beta |
|
|
|
|
|
OO-EOK |
Cessna 150M |
|
|
|
|
|
OO-GMJ |
Beech 300 King Air 350 |
(18)# |
|
|
|
|
OO-GTS |
Robin DR 400/140B Dauphin 4 |
(16) |
|
|
|
|
OO-GWC |
SNCAN SV4A |
|
|
|
|
|
OO-IAK |
Nanchang CJ-5 |
1 |
|
|
|
|
OO-IWA |
Piper PA-38-112 Tomahawk |
|
|
|
|
|
OO-JGA |
Piper PA-28-181 Archer II |
|
|
|
|
|
OO-KCE |
Czech Aircraft Works PS28 Cruiser |
|
|
|
|
|
OO-KWP |
Cessna 152 |
|
|
|
|
|
OO-LNC |
Reims/Cessna F172M |
|
|
|
|
|
OO-LOT |
Piper PA18-95 Super Cub |
|
|
|
|
|
OO-LUS |
Sportavia Fournier RF4D |
|
|
|
|
|
OO-LVN |
Piper PA-25-235 Pawnee D |
$ |
|
|
|
|
OO-LXY |
Robinson R44 Raven I |
|
|
|
|
|
OO-MAM |
Reims/Cessna F182Q Skylane |
|
|
|
|
|
OO-MDM |
Aeronca 7AC Champion |
|
|
|
|
|
OO-MLV |
Scheibe SF25C Falke |
$ |
|
|
|
|
OO-MNM |
Piper PA-18-150 Super Cub |
|
|
|
|
|
OO-MTA |
Alpavia Fournier RF3 |
$ |
|
|
|
|
OO-MTM |
Robinson R44 Raven II |
|
|
|
|
|
OO-NKE |
Aquila AT01 |
|
|
|
|
|
OO-NTF |
Reims/Cessna FR172H Rocket |
|
|
|
|
|
OO-NVM |
SOCATA MS894A Minerva 220 |
|
|
|
|
|
|
|
|

Slechts één Falco was er dit jaar te zien: Aviamilano F8L Falco I
HB-UOH uit 1956. (Henk Wadman, 17 augustus 2013) |
|
|
OO-OMA |
Cessna 172N (diesel) |
|
|
|
|
|
OO-PAW |
Piper PA-25-235 Pawnee C |
(h; stored) $ |
|
|
|
|
OO-PAX |
Stampe SV4B |
5 |
|
|
|
|
OO-PMU |
Robinson R44 Raven I |
(18) |
|
|
|
|
OO-PRS |
Reims/Cessna F172M |
|
|
|
|
|
OO-RJP |
Robinson R22 Beta |
|
|
|
|
|
OO-SPG |
Piper PA18-95 Super Cub |
OL-L47 |
|
|
|
|
OO-STZ |
Eurocopter AS 350 B2 Ecureuil |
|
|
|
|
|
OO-SVA |
Stampe SV4B |
V49 $ |
|
|
|
|
OO-SVB |
Stampe SV4B |
43 |
|
|
|
|
OO-SZW |
Hoffmann H36 Dimona |
|
|
|
|
|
OO-TAB |
SOCATA TB-9 Tampico |
|
|
|
|
|
OO-TMI |
Piper PA-28-161 Warrior III |
|
|
|
|
|
OO-TMN |
Piper PA-28-161 Warrior III |
|
|
|
|
|
OO-TMO |
Piper PA-28-161 Warrior III |
|
|
|
|
|
OO-TMX |
Piper PA-28-161 Warrior III |
(18) |
|
|
|
|
OO-TTT |
Extra EA-200 |
|
|
|
|
|
OO-TWJ |
Aeronca 7AC Champion |
|
|
|
|
|
OO-VCL |
Reims/Cessna FA152 Aerobat |
|
|
|
|
|
OO-VCM |
Cessna 152 |
|
|
|
|
|
OO-VCR |
Cessna 152-II |
|
|
|
|
|
OO-VCW |
Cessna 172R Skyhawk |
|
|
|
|
|
OO-VMS |
Robin DR 400/160 Chevalier |
|
|
|
|
|
OO-VSV |
SNCAN SV4C |
|
|
|
|
|
OO-WAR |
Piper PA-28-161 Warrior III |
|
|
|
|
|
OO-WIL |
Stampe SV4B |
V42 |
|
|
|
|
OO-YAO |
Reims/Cessna F172H |
|
|
|
|
|
OO-YDU |
Schempp-Hirth Duo Discus |
(h) $ |
|
|
|
|
OO-YJE |
Grob G102 Astir CS Jeans |
(h) $ |
|
|
|
|
OO-YTW |
Grob G103 Twin II |
ST (h) $ |
|
|
|
|
OO-ZEN |
Schleicher K 8B |
(h) $ |
|
|
|
|
OO-ZHQ |
Nord 2000 |
|
|
|
|
|
|
|
|

North American/CCF Harvard IV N59TS en North American SNJ-4 Texan
N7646S arriveerden in formatie vanuit Aachen. (Henk Wadman, 17
augustus 2013)
 |
|
|
OO-29 |
Pottier P 80S |
|
|
|
|
|
OO-147 |
Stoddard Hamilton Glasair IIS-RG |
(16) |
|
|
|
|
OO-646 |
Fulmar Trident |
(trailer) |
|
|
|
|
OO-665 |
Microbel SL277 |
|
|
|
|
|
OO-916 |
Air Creation GT BI SX16 |
|
|
|
|
|
OO-C31 |
Rans S6ES Coyote II |
|
|
|
|
|
OO-C35 |
Rans S6ESD Coyote IITD |
|
|
|
|
|
OO-C42 |
Rans S6ES Coyote II |
|
|
|
|
|
OO-C89 |
Murphy Maverick |
|
|
|
|
|
OO-D10 |
Murphy Renegade Spirit |
|
|
|
|
|
OO-D16 |
Dyn’Aéro MCR-01 |
|
|
|
|
|
OO-D22 |
Zenair CH 701 STOL |
|
|
|
|
|
OO-D61 |
Aeropro Fox Eurofox |
|
|
|
|
|
OO-D95 |
Flight Design CT2K |
|
|
|
|
|
OO-D98 |
ATEC Zephyr 2000C |
(18) |
|
|
|
|
OO-E20 |
Murphy Maverick |
|
|
|
|
|
OO-E21 |
Aeropro Fox Eurofox |
OQ-BKM |
|
|
|
|
OO-E46 |
Flight Design CT2K |
|
|
|
|
|
OO-E53 |
Rans S6ES Coyote II |
|
|
|
|
|
OO-E58 |
Rans S6 Coyote II |
|
|
|
|
|
OO-E62 |
Alisport Yuma |
|
|
|
|
|
OO-F03 |
Impulse 100TD |
|
|
|
|
|
OO-F22 |
B&F Technik Funk FK9 Mk.IV Utility |
|
|
|
|
|
OO-F27 |
Rans S6ES Coyote II |
|
|
|
|
|
OO-F50 |
Rans S6S Coyote II |
|
|
|
|
|
OO-F79 |
Zenair CH 601 UL Zodiac |
|
|
|
|
|
OO-F85 |
Rans S6ES Coyote II |
|
|
|
|
|
OO-F93 |
Aeropro Fox Eurofox |
|
|
|
|
|
|
|

Beech
YC-43 Staggerwing N295BS uit 1939 trekt altijd veel bekijks. (Henk
Wadman, 17 augustus 2013) |
|
|
OO-G05 |
Aveko VL-3-B Sprint |
|
|
|
|
|
OO-G17 |
Fly Synthesis Storch HS |
|
|
|
|
|
OO-G47 |
Zenair CH 601 UL Zodiac |
|
|
|
|
|
OO-G57 |
Air Creation Tanarg 912-ES/Bionix 15 |
|
|
|
|
|
OO-G70 |
Tecnam P92 Echo Classic |
|
|
|
|
|
OO-G72 |
B&F Technik FK9 ELA |
|
|
|
|
|
OO-G86 |
Apollo Fox |
|
|
|
|
|
OO-G91 |
Aveko VL-3-B Sprint |
|
|
|
|
|
OO-H18 |
Tecnam P 92 Echo Classic |
|
|
|
|
|
PH-EAM |
Reims/Cessna F172N Skyhawk |
|
|
|
|
|
PH-FLG |
Piper PA-18-95 Super Cub |
15445/A-445 |
|
|
|
|
PH-HCW |
Reims/Cessna F172M Skyhawk II |
|
|
|
|
|
PH-JAJ |
Glasair Sportsman 2+2 |
|
|
|
|
|
PH-KDF |
Reims/Cessna F150L Commuter |
|
|
|
|
|
PH-MMM |
Cessna 177B Cardinal |
(18) |
|
|
|
|
PH-NAM |
Czech Aircraft Works SportCruiser |
|
|
|
|
|
PH-PEZ |
Robinson R44 Raven II |
|
|
|
|
|
PH-RJW |
Corby Starlet CJ-1 |
|
|
|
|
|
|
|

Gestationeerd in België: Corby Starlet CJ-1 PH-RJW. De Starlet is
een Australisch amateurbouwontwerp dat in 1960 voor het eerst op de
markt kwam.
(Henk Wadman, 17 augustus 2013) |
|
|
PH-STV |
Mudry CAP 10B |
|
|
|
|
|
PH-SVT |
Robin DR 400/140B Dauphin 4 |
|
|
|
|
|
PH-TAJ |
Pottier P 220S Koala |
|
|
|
|
|
PH-TCM |
Tecnam P 2002-JF Sierra |
|
|
|
|
|
PH-TOM |
Piper PA-18A-150 Super Cub |
|
|
|
|
|
PH-VHA |
Tecnam P 2002-JF Sierra |
|
|
|
|
|
PH-VHC |
Tecnam P 2002-JF Sierra |
|
|
|
|
|
PH-VHD |
Tecnam P 2002-JF Sierra |
|
|
|
|
|
PH-VVV |
Czech Aircraft Works SportCruiser |
|
|
|
|
|
PH-2Y6 |
Jora SRO Jora |
|
|
|
|
|
PH-3W8 |
Zenair CH 601 UL Zodiac |
|
|
|
|
|
SP-GEH |
Aero AT-3-R100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(FA-05) |
General Dynamics F-16A |
(static exhibit) |
|
|
|
|
|
|

Vanaf
Lelystad kwam deze Pools geregistreerde Aero AT-3-R100 naar de
fly-in. (Henk Wadman, 17 augustus 2013) |
|
|
Credits: Johan Hetebrij, Jan Mangelschots, Guy Valvekens,
Henk Wadman |
|