|
|
|
|
Vanaf half maart 2015 heeft de op Wevelgem
gestationeerde CCF Harvard 4 G-BRLV/93542 weer een Brits BvL; in het
verleden was het toestel ook al eens te zien op Schaffen. (Luc Geys,
16 augustus 2015) |
|
|
Helaas zorgde het beroerde weer ervoor
dat de opkomst gedurende de 32e fly-in flink tegenviel. Vrijdag
waren er al wat toestellen gearriveerd, zaterdag groeide dat
aan tot ongeveer 40 stuks en omdat het weer zondag wat verbeterde,
kon men nog eens ongeveer 60 vliegtuigen verwelkomen.
Omdat het in Duitsland erg slecht weer was zondagmiddag, bleven de
Miles en een aantal Duitse toestellen op Diest steken en vertrokken
op een andere dag. Bölkow Junior G-ECGO had te kampen met
motorproblemen en bleef samen met de G-ATTR nog langer staan op
Diest en vertrok pas op donderdag de 20e, net als
de D-EHAC.
Op het vliegveld van Keiheuvel stonden
zondagavond ook nog Bellanca Citabria D-EHPH en Great Lakes PH-GLT,
die eerst niet op Diest geraakt waren en nadien niet terug naar
Duitsland konden.
Ondanks de wat mindere opkomst, was de
kwaliteit meer dan goed! Tot de hoogtepunten behoorden de uit 1936
stammende Miles Whitney Straight, twee CERVA
Guépards, de in België thuis horende en in Monaco ingeschreven
PZL-104 Wilga 35A, de Franse Stinson die tijdens een fikse regenbui
landde en natuurlijk de in
Gambia ingeschreven Cessna 180, die van een Zwitserse eigenaar is.
Laten we ook niet vergeten om het viertal Austers te vermelden,
waarvan de G-AHAM in België gestationeerd is. Na jaren van
afwezigheid kwam Harvard G-BRLV
weer eens opdagen en er kwamen ook twee T-28’s (waarvan er maar één
landde) langs.
De Belgische Luchtmacht toonde niet alleen de bekende rondreizende
F-16, maar ook de nieuwe NHI NH90 TTH helikopter, waar het publiek
in mocht.
We gaan even wat nader in op enkele
types:
De
zeldzaamste bezoeker aan de fly-in was deze uit 1936 stammende Miles
M.11A Whitney Straight G-AERV, de enige nog vliegwaardige van de 50
gebouwde exemplaren. (Henk Wadman, 15 augustus 2015) |
|
|
Allereerst de unieke Miles M.11A
Whitney Straight G-AERV uit 1936. Dit toestel werd in de jaren
dertig ontworpen door Fred & George Miles in samenwerking met
Grand Prix coureur en eigenaar van enkele vliegscholen Whitney
Straight. Men had als doel een comfortabele tweezitter op de markt
te brengen met een gesloten
cockpit, waarin vlieger en passagier naast elkaar konden zitten. De
meeste vliegtuigen hadden destijds nog een open cockpit en de
zitplaatsen achter elkaar. De
constructie bestond voor het grootste deel uit hout en als motor
diende een De Havilland Gipsy Major I, die 130pk leverde. Opvallende
vernieuwing in die tijd was het
uit één stuk bestaande windscreen zonder spijlen.
Het prototype vloog voor het eerst op
14 mei 1936 en toen de productie in 1937 stopte, waren er 50
exemplaren gebouwd. Ten tijde van de Tweede Wereldoorlog
werden er 23 gebruikt door de Royal Air Force als
verbindingsvliegtuig en er kwam zelfs een exemplaar terecht in
Egypte en eentje in India. De Fleet Air Arm had er
ook nog eentje in dienst van 1940 tot en met 1943 en drie kwamen
terecht bij de Royal New Zealand Air Force. De Miles op Diest vloog
tijdens de oorlog met het
militaire serial EM999.
Helaas zijn er nog maar weinig Whitney
Straights bewaard gebleven en ze zijn allemaal van het model M.11A;
van de M.11B en M.11C, die beide een andere motor
hadden, werd slecht één exemplaar gebouwd. De laatste M.11A die van
de productielijn liep, bevindt zich in Canada in het Reynolds
Aviation Museum te Wetaskiwin,
Alberta en staat in militaire kleuren als CF-FGK (c/n. 509)
tentoongesteld. Er staan er nog twee ingeschreven in het Britse
register: de G-AERV (c/n. 307) en de
G-AEUJ (c/n. 313) die in opslag staat.
In Nederland hebben we nooit een M.11A
gehad, daarentegen telde het Belgische register er twee: OO-UMK
(c/n. 306) en de OO-ZUT (c/n. 343), die eind jaren dertig
slechts kort ingeschreven waren. |
|
|
Maar
liefst twee exemplaren van de CERVA CE43 Guépard waren present op
Diest, de D-EERA was er een van. (David Booster, 16 augustus 2015) |
|
|
Uit Duitsland kwamen dit jaar
twee exemplaren van de bijzonder fraai ogende CERVA CE.43
Guépard, een metalen versie van de Franse Wassmer WA.41-250
(ook
wel aangeduid als WA.4/21), waarvan het prototype in maart
1967 haar eerste vlucht maakte. De constructie van deze
WA.41-250 bestond uit een frame van metalen
buizen dat bespannen was met doek; de vleugels waren geheel
van hout. Société Wassmer besloot om een geheel metalen
versie met een iets gewijzigde staart
op de markt te brengen en deed dat samen met de Société
Siren onder de naam Consortium Européen de Réalisation et de
Ventes d’Avions, kortweg CERVA. De
WA.4/21 en de CE.43 Guépard hebben dezelfde afmetingen, maar
de metalen CE.43 is uiteraard een stuk zwaarder en vloog in
mei 1971 voor de eerste keer.
De Franse
regering plaatste een order voor vijf exemplaren voor de
Service de la Formation Aéronautique (SFA) en achttien stuks
voor het Centre d’Essais en Vol
(CEV) van de Franse Luchtmacht.In 1975 vonden de eerste
leveringen aan privé eigenaren plaats en een jaar later werd
de productie beëindigd nadat in totaal 44
Guépards afgeleverd waren. De firma Siren in
Argenton-sur-Creuse maakte de meeste onderdelen voor de
CE.43 en het toestel werd geassembleerd en
ingevlogen bij Wassmer op Issoire. De CE.43 Guépard beschikt
over een Lycoming motor die 250pk levert en men heeft nog
geëxperimenteerd met de
CE.44 Couguar die een Continental Tiara van 285pk had en de
nooit gebouwde CE.45 Léopard zou een Avco Lycoming van 310pk
krijgen. Helaas bleef het hier
bij één prototype van de CE.44 omdat de firma Wassmer in
september 1977 failliet ging. Begin 1978 nam Issoire
Aviation de activiteiten van Wassmer over, maar
beperkte zich in eerste instantie tot het leveren van
onderdelen aan reeds gebouwde toestellen en de productie van
zweefvliegtuigen. |
|
|
|
Eén van
de leukste bezoekers aan de fly-in was deze PZL-104 Wilga 35A
3A-MPC, die in België gestationeerd is. (Henk Wadman, 15 augustus
2015) |
|
|
Voor het eerst verscheen een PZL-104
Wilga 35A op Schaffen. Meer dan 1.000 exemplaren werden er tussen
1962 en 2006 gebouwd van dit Poolse ontwerp dat
over uitstekende STOL eigenschappen beschikt.
Op 24 april 1962 maakte de eerste Wilga
Mark 1 haar eerste vlucht, uitgerust met een Poolse PZL WN-6RB
boxermotor van 190pk. Het toestel werd gemaakt in de
fabriek van PZL Warzwawa-Okęcie en de Wilga was ontworpen als een
robuust vliegtuig dat ingezet kon worden voor allerlei doeleinden,
waar onder het droppen van
parachutisten en het opslepen van zweefvliegtuigen. Naar aanleiding
van een aantal problemen die men tegenkwam in de testfase, werd het
ontwerp hier en daar
flink aangepast. Die aanpassingen bestonden onder meer uit een
slankere verstevigde romp en dat de zijdeuren nu naar boven klapten
in plaats van opzij.
Op 1 augustus 1963 vloog de verbeterde
Wilga Mark 2 voor het eerst en deze versie werd in productie
genomen, maar die bleef beperkt tot slechts 12 stuks. Daarvan
gingen er 7 naar Indonesië en die werden uitgerust met een
Continental boxermotor die 230pk leverde.
In de daarop volgende jaren kwam PZL
met verschillende uitvoeringen op de markt, die allemaal een andere
aanduiding kregen vanwege de aan het toestel
toebedeelde rol als bijvoorbeeld sproeivliegtuig, watervliegtuig,
enz. Er werden modificaties uitgevoerd aan onder meer het onderstel,
de instapbeugels voor
passagiers, uitlaat en het type motor verschilde hier en daar.
Vanaf de Wilga 3 werd veelal de door
PZL gebouwde negen cilinder Ivchenko AI-14RA stermotor van 260pk
toegepast en dat is ook de krachtbron die op de meest
gebouwde versie, de Wilga 35A, werd gebruikt.
Nadat er 13 Wilga 3’s gebouwd waren,
besloot men de afstand tussen de wielen met 61 centimeter te
vergroten om de stabiliteit te verbeteren en na nog wat
aanpassingen verscheen in 1967 het succesnummer, de Wilga 35A, op de
markt
Het exemplaar op Schaffen is
ingeschreven in het register van Monaco en is gestationeerd in
België. Ooit was er eentje ingeschreven in België als OO-SUD en in
Nederland bleef het helaas alleen bij plannen voor de aanschaf van
een PZL-104.
De Wilga (Pools voor Wielewaal) is over
de hele wereld te vinden en vloog (een vliegt nog) bij diverse
luchtmachten, instanties en privé eigenaren. Hoewel het toestel
uitstekende vliegeigenschappen heeft, is de nogal dorstige stermotor
wel een beetje een probleem voor de eigenaren. In Indonesië werd een
kleine serie gebouwd
als “Gelatik” met een Continental boxermotor. |
|
|
Stinson L-5 Sentinel F-AYLV/42-99107 ging naar huis met de prijs
voor de langst gevlogen afstand. (David Booster, 16 augustus 2015) |
|
|
De prijswinnaars: |
|
|
|
|
|
|
|
Best vintage: |
G-AERV |
Miles M.11A Whitney Straight (1936) |
Peter Bishop |
Best classic: |
G-AIBW |
Auster J/1N Alpha |
Charles Sunter |
Longest distance flown: |
F-AYLV |
Stinson L-5 Sentinel |
Arnaud Bazin |
Oldest pilot: |
D-EHAC |
Bölkow BO 208C Junior |
Gunther Butterweck |
Youngest pilot |
3A-MPC |
PZL-104 Wilga 35A |
Charles Ponchau |
|
|
|
|
$ = based |
|
|
|
(h) = inside hangar |
|
|
|
+ = fly by only |
|
|
|
14 = Friday 14th only |
|
|
|
|
|
|
Twee klassieke Cessna’s: Cessna 170A D-EHRK uit 1949 en de in 1955
gebouwde en in Gambia ingeschreven Cessna 180 C5-CRB, die van een
Zwitserse eigenaar is. (Henk Wadman, 15 augustus 2015)
|
|
|
15 augustus 2015 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C5-CRB |
Cessna 180 |
|
|
|
D-EDOL |
Wassmer-Jodel D 120A |
|
|
|
D-EERA |
CERVA CE.43 Guépard |
|
|
|
D-EFJC |
MBB BO 209 Monsun 160RV |
|
|
|
D-EGEP |
CERVA CE.43 Guépard |
|
|
|
D-EHAC |
Bölkow BO 208C Junior |
|
|
|
D-EHHE |
Aeromere F8L Falco III |
|
|
|
D-EHRK |
Cessna 170A |
|
|
|
D-EKCI |
Oberlerchner Job-15-180/2 |
|
|
|
D-EPFN |
Van’s RV-7 |
|
|
|
D-EQWN |
Mudry CAP 10BK |
|
|
|
D-EWRA |
Christen Pitts S-2B |
|
|
|
D-MOHI |
Aeropro Fox Eurofox |
|
|
|
D-MTEH |
Tecnam P 96 Golf 100S |
|
|
|
D-2815 |
Schempp-Hirth Janus C |
AE |
(h) $ |
|
|
|
|
Van’s
RV-7 D-EPFN vertrekt naar huis. (Luc Geys, 16 augustus 2015) en RV-7
OO-161. (David Booster, 16 augustus 2015)
|
|
|
F-AYLV |
Stinson L-5 Sentinel |
42-99107 |
|
|
F-GSRB |
Robin R 2160 Alpha Sport |
|
+ |
|
59-DII |
Zenair CH 601 XL II Zodiac |
F-JUKQ |
|
|
G-AERV |
Miles M.11A Whitney Straight |
|
|
|
G-AHAM |
Auster V J/1 Autocrat |
|
|
|
G-AHCL |
Auster J/1N Alpha (“J1Y-150”) |
|
|
|
G-AIBW |
Auster J/1N Alpha |
|
|
|
G-ALXZ |
Taylorcraft J Auster 5-150 |
NJ689 |
|
|
G-ATTR |
Bölkow BO 208C Junior |
|
|
|
G-ECGO |
Bölkow BO 208C Junior |
|
|
|
HB-ZWO |
Robinson R44 Raven II |
|
14 |
|
N90VK |
Piper PA-24-250 Comanche C |
|
|
|
N1943S |
Stinson AT-19 Reliant |
FB735 |
|
|
|
|
|
Sinds
kort gestationeerd op Keiheuvel: Boeing E75/PT-13D/N2S-5 N5323N/700.
(David Booster, 16 augustus 2015)
North American T-28B Trojan N1328B/55-138354. (Luc Geys, 16 augustus
2015)
Van de
houten Ambrosini F4 Rondone I, de voorloper van de F8L Falco, werden
slechts 9 exemplaren gebouwd en nog eens 9 van de Rondone II. Op
Diest was de Rondone I F-PGTU te bewonderen. (David Booster, 16
augustus 2015) |
|
OO-ADO |
Reims/Cessna FR172H Rocket |
|
14 |
|
OO-AEV |
Robinson R44 Raven II |
|
|
|
OO-LGB |
Piper PA-18-95 Super Cub |
OL-L49 |
|
|
OO-LVN |
Piper PA-25-235 Pawnee D |
|
|
|
OO-LVZ |
Piper PA-18-95 Super cub |
|
14 |
|
OO-MLV |
Scheibe SF.25C Falke |
|
$ |
|
OO-YDU |
Schempp-Hirth Duo Discus |
DUO |
(h) $ |
|
OO-YJA |
Grob G-102 Astir CS Jeans |
|
(h) $ |
|
OO-YTW |
Grob G-103 Twin II |
ST |
(h) $ |
|
(OO-ZSG) |
Grob G-103 Twin Astir (fuselage) |
flightsim |
(h) $ |
|
OO-C31 |
Rans S6ES Coyote II |
|
|
|
OO-D22 |
Zenair CH 701 STOL |
|
|
|
OO-D61 |
Aeropro Fox Eurofox |
|
|
|
OO-E46 |
Flight Design CT2K |
|
|
|
OO-E53 |
Rans S6ES Coyote II |
|
|
|
OO-F05 |
B&F Technik FK9 Mk.3 Utility |
|
|
|
OO-F22 |
B&F Technik FK9 Mk.IV Utility |
|
|
|
OO-G95 |
Tecnam P 92 Echo Classic de Luxe |
|
|
|
OO-H18 |
Tecnam P 92 Echo Classic de Luxe |
|
|
|
PH-FLG |
Piper PA-18-95 Super Cub |
51-15445 |
|
|
PH-GRH |
Cessna 172P Skyhawk |
|
|
|
PH-JAJ |
Glasair Sportsman 2+2 |
|
|
|
PH-RWY |
MBB BO 105DBS-4 |
|
|
|
PH-XYZ |
Robin DR 400/140B (DR 401/155CDi) |
|
|
|
3A-MPC |
PZL-104 Wilga 35A |
|
|
|
|
|
|
|
|
FA-05 |
General Dynamics F-16A |
Belgian Air Force (static exhibit) |
|
|
RN-08 |
NHI NH90 TTH |
Belgian Air Force |
|
|
|
|
|
Piper PA-18-95
Super Cub D-EFYK bracht het overgrote deel van zijn bestaan door in
Duitse militaire dienst en Piper PA-18-150 Super Cub D-ENQO.
(David Booster, 16 augustus 2015)
|
|
|
Arrivals & some based aircraft, 16 augustus 2015: |
|
|
|
|
|
|
|
|
D-EFAH |
Klemm Kl107C |
(h) $ |
|
|
D-EFYK |
Piper PA-18-95 Super Cub |
|
|
|
D-EIFP |
Cessna 152 |
|
|
|
D-ELFB |
Cessna 172S Skyhawk SP |
|
|
|
D-ENQO |
Piper PA-18-150 Super Cub |
|
|
|
D-KDBD |
Scheibe SF.25E Super Falke |
|
|
|
D-MMRS |
Aquilair |
|
|
|
|
|
Yakovlev YAK-52 G-YYAK is van een Belgische eigenaar. (David
Booster, 16 augustus 2015)
Bölkow BO 208C G-ECGO Junior moest noodgedwongen wat langer blijven;
de enige MBB BO 209 Monsun dit jaar was deze D-EFJC.
(Henk Wadman, 15 augustus 2015)
|
|
|
F-BCOR |
SNCAN SV4C (fuselage part) |
(h) $ |
|
|
F-BULT |
Procaer F15A Picchio |
|
|
|
F-PCOR |
SCNAN/Stampe SV-4L |
$ |
|
|
F-PGTU |
Ambrosini F.4 Rondone I |
|
|
|
F-PVYN |
Jodel D 19T |
|
|
|
07-NQ |
Air Création Tanarg BioniX |
F-JSTX |
|
|
33-AJD |
Colomban MC30 Luciole |
|
|
|
59-CTN |
P&M Aviation Quik GT450 |
F-JTLY |
|
|
59-DAB |
Lambert Mission M106 |
F-JRMD |
|
|
59-DJI |
Aeropro Fox Eurofox |
F-JVJG |
|
|
59-DJK |
B&F Funk FK-12 Comet |
|
|
|
59-TM |
Zenair CH-601UL Zodiac |
F-JDEI |
|
|
G-BMJA |
Piper PA-32R-301 Saratoga SP |
|
|
|
G-BRLV |
CCF Harvard 4 |
93542 |
|
|
G-BRPS |
Cessna 177B Cardinal |
|
|
|
G-INDI |
Aviat Pitts S-2C Special |
|
|
|
G-NETY |
Piper PA-18-150 Super Cub |
|
|
|
G-YYAK |
Yakovlev YAK-52 |
|
|
|
|
|
Mudry
CAP 10BK D-EQWN wordt binnen afzienbare tijd gestationeerd op een
Spaans vliegveld. (Henk Wadman, 15 augustus 2015)
Leuke
bezoeker was de van Lelystad afkomstige MBB BO 105DBS-4 PH-RWY.
(Henk Wadman, 15 augustus 2015)
Robinson R44 Raven II HB-ZWO heeft een Belgische eigenaar. (Rob
Tempel, 14 augustus 2015) |
|
|
N51PS |
Aviat Pitts S-2C Special |
|
|
|
N60LT |
Pilatus PC-7 |
|
|
|
N126CD |
Cirrus SR20 |
|
|
|
N158FJ |
Piper PA-18-180 Super Cub |
|
|
|
N246TB |
Reims/Cessna F172N Skyhawk II |
|
|
|
NX377WW |
North American T-28B Trojan |
137777 |
+ |
|
N381FG |
Beech A36TC Bonanza |
|
|
|
N555GJ |
Eurocopter EC 120 B Colibri |
|
|
|
N1328B |
North American T-28B Trojan |
55-138354 |
|
|
N4212A |
Piper PA-32RT-300 Lance II |
|
|
|
N5323N |
Boeing E75/PT-13D/N2S-5 |
700 |
|
|
OE-ACS |
Historic Aircraft Service T-131PA Jungmann |
|
|
|
|
|
Vier Austers
wisten de weg naar Schaffen te vinden: Auster V J/1 Autocrat G-AHAM
(Henk Wadman, (15 augustus 2015), Auster J/1N Alpha’s G-AHCL
(gemodificeerd tot J1Y-150) & G-AIBW plus Taylorcraft J Auster 5-150
G-ALXZ/NJ689, gespoten in woestijncamouflage kleuren. (David
Booster, 16 augustus 2015)
|
|
|
OO-APC |
Cessna 150M Commuter |
|
|
|
OO-CEK |
Piper J3C-65 Cub |
|
|
|
OO-CEU |
Cessna 172S Skyhawk |
|
|
|
OO-CNH |
Reims/Cessna FR172K Hawk XP |
|
|
|
OO-FFB |
Cessna 208B Super Cargomaster |
|
|
|
OO-HBQ |
Piper PA-18-95 Super Cub |
OL-L56 |
|
|
OO-ILS |
Piper PA-28-181 Archer II |
|
|
|
OO-KAT |
SNCAN SV.4E |
|
|
|
OO-KMP |
Cessna 152 |
|
|
|
OO-KWS |
Cessna 152 |
|
|
|
OO-LOT |
Piper PA-18-95 Super Cub |
L144 |
|
|
OO-LVC |
Cessna 152 |
|
|
|
(OO-MAX) |
Benes-Mráz M.1C Sokol (fuselage) |
(h) $ |
|
|
OO-MTA |
Alpavia Fournier RF3 |
(h) $ |
|
|
OO-NTF |
Reims/Cessna FR172H Rocket |
|
|
|
OO-PVI |
Christen Pitts S-2B Special |
|
|
|
OO-RFF |
Robinson R44 Raven II |
|
|
|
OO-SPG |
Piper PA-18-95 Super Cub |
OL-L47 |
|
|
OO-TBG |
SOCATA TB-10 Tobago |
|
|
|
OO-WAR |
Piper PA-28-161 Warrior III |
|
|
|
OO-WIL |
Stampe SV.4B |
V-42 |
|
|
|
|
Aeropro Fox Eurofox D-MOHI.
(Henk
Wadman, 15 augustus 2015)
Colomban MC30 Luciole 33-AJD.
(David Booster, 16 augustus 2015)
Ultracraft Calypso 2A OO-G32 .
(David
Booster, 16 augustus 2015)
B&F Technik FK14 Polaris OO-G74 (Luc Geys, 16 augustus 2015) & FK12
Comet 59-DJK (David Booster, 16 augustus 2015)
|
|
|
OO-161 |
Van's RV-7 |
|
|
|
OO-646 |
Fulmar Trident |
|
|
|
OO-916 |
Air Création GT BI SX 16 |
|
|
|
OO-C89 |
Murphy Maverick |
|
|
|
OO-D95 |
Flight Design CT2K |
|
|
|
OO-E12 |
Aeropro Fox Eurofox |
|
|
|
OO-E51 |
Alpi Aviation Pioneer 200WF |
|
|
|
OO-E90 |
Aeropro Fox Eurofox |
|
|
|
OO-F44 |
Alpi Aviation Pioneer 200 |
|
|
|
OO-F50 |
Rans S-6S Coyote II |
|
|
|
OO-F55 |
Impulse 100FIX |
|
|
|
OO-FFB |
Cessna 208B Super Cargomaster |
|
|
|
OO-G03 |
B&F Technik FK9 Mk.IV |
|
|
|
OO-G05 |
Aveko VL-3 Sprint |
|
|
|
OO-G26 |
Ultracraft Calypso 2A |
|
|
|
OO-G32 |
Ultracraft Calypso 2A |
|
|
|
OO-G57 |
Air Création Tanarg 912-ES/BioniX 15 |
|
|
|
OO-G74 |
B&F Technik FK14 Polaris |
|
|
|
OO-G83 |
Tecnam P 92 Echo Classic de Luxe |
|
|
|
OO-G86 |
Halley Apollo Fox |
|
|
|
OO-H01 |
Aeroprakt A-22L Vision |
|
|
|
OO-H25 |
B&F Technik FK9 ELA Shortwing 912S CS-P |
|
|
|
OO-H28 |
Halley Apollo Fox |
|
|
|
PH-AVT |
Piper PA-28-181 Archer II |
|
|
|
PH-REP |
Czech Aircraft Works SportCruiser |
|
|
|
PH-2Y6 |
Jora S.R.O. Jora |
|
|
|
PH-3G4 |
Air Création GTE Clipper 582S XP-15 |
|
|
|
PH-3K3 |
Air Création GTE Mild 582 ES |
|
|
|
PH-4L8 |
Pipistrel Virus 912 SW 100 |
|
|
|
|
|
Aeroprakt A-22L Vision OO-H01 van de Vliegclub Moorsele.
(David Booster, 16 augustus 2015)
Christen Pitts S-2B D-EWRA. (Henk Wadman, 15 augustus 2015)
Altijd
een welkome bezoeker: Stinson AT-19 Reliant N1943S/FB735. (Henk
Wadman, 15 augustus 2015)
De
Belgische strijdkrachten toonden NHI NH90 TTH RN-08 aan het publiek.
(Henk Wadman, 15 augustus 2015) |
|
|
Credits: David & Mineke
Booster, Jan Mangelschots, Hans & Rob Tempel,
Guy Valvekens,
Henk Wadman, Wim Zwakhals |
|