Westland Sea King Mk.48 RS04 gaf een reddingsdemo boven het terrein en was op de neus voorzien van een sticker met “FAREWELL TOUR BELGIAN AIR FORCE 40 SQN SEAKING 1976-2019”.

 

Van 10 tot en met 12 augustus vond weer de jaarlijkse Oldtimer Fly & Drive-in op Schaffen-Diest plaats.
 

Op de vrijdag verschenen er nog niet veel deelnemers vanwege de weersomstandigheden en dat weerhield ook een aantal Engelsen ervan om Het Kanaal over te steken. Zaterdag was het wisselend bewolkt en bleef het gelukkig de hele dag droog en ook zondag mocht men niet klagen.

We telden in totaal 228 vliegtuigen (inclusief inhoud hangaars) die ingeschreven waren in 9 verschillende landen. Echter de laatste jaren staan er steeds meer buitenlands geregistreerde toestellen in België, zodat diverse zogenaamde “buitenlanders” gewoon een Belgische eigenaar hebben. Het aanbod in verschillende types was behoorlijk groot dit jaar. Wel ontbraken een aantal vaste klanten en zagen we geen Luscombes, geen PA-22’s, weinig Austers en Jodel-varianten. Het aantal Nederlanders viel ook een beetje tegen en we hebben ook niet veel Duitsers gezien. Gelukkig was er genoeg ander fraais te bewonderen tijdens het weekend. Een drietal wordt hier onder wat uitgebreider besproken.

Opvallend was het aantal Pitts varianten; maar liefst zeven stuks! Drie arriveerden in formatie boven het vliegveld en andere formaties die we zagen, waren onder meer drie Super Cubs, drie Stampes en de demo van The Swallows met vier SF260’s. De Belgische Sea King was bezig aan een soort van afscheidstournee omdat het type volgend jaar afgestoten wordt. Na twee doorvluchten, werd een reddingsdemonstratie gegeven.

De op Schaffen gestationeerde motorvliegtuigen en zweefvliegtuigen bleven bijna allemaal in de hangaars en waren dan ook niet te zien voor het publiek. Ook dit jaar waren er weer heel veel auto’s, tractoren en motoren te bezichtigen op het terrein.




Auster J/1N Alpha G-ARRL stamt uit het jaar 1946. (Cor van Gent)

 

De leukste bezoeker aan de fly-in was de in Tsjecho-Slowakije gebouwde Praga E-114M Air Baby HB-UAF. De eerste Air Baby vloog al in 1934 en voor de oorlog werden er 63 door motorenfabriek ČKD-Praga (ČKD = Českomoravské Kolben – Danӗk) gebouwd, voorzien van eigen Praga B motoren van 40 tot 45 pk. In Engeland werden er nog eens 39 in licentie gebouwd als Hillson Praga. Na de Tweede Wereldoorlog besloot de fabriek een verbeterde versie op de markt te brengen met een 60pk motor, versterkte romp, aangepaste vleugel, vergrote staart en een andere voorruit. Nadat er tien E-114D’s geproduceerd waren, besloot men zich te concentreren op de E-114M, uitgerust met een Walter Mikron motor van 65pk. ČKD Praga leverde 95 exemplaren af en de firma Letov fabriceerde er nog eens 26. De Air Baby werd ook in het buitenland verkocht; onder meer in Frankrijk, Zwitserland, Italië, Roemenië, Finland, Saarland, Australië. De Keizerlijke Iraanse Luchtmacht had er eentje in dienst en er vlogen er een paar bij de Tsjechoslowaakse luchtmacht.

Het toestel is van hout en linnen en het instappen in de cockpit is een avontuur op zich: de zijramen klappen naar beneden en de voorruit klapt omhoog; daarna stap je op het wiel en vervolgens ga je via de voetsteun onder aan de neus de cockpit in.

De HB-UAF die te zien was op Schaffen, werd in 1947 gebouwd en samen met de van een Continental motor voorziene E-114C OK-TAU 58 zijn dit de enige twee vliegwaardige Air Baby’s ter wereld.




Praga E-114M Air Baby HB-UAF uit 1947 kreeg de prijs voor de Best Vintage. (Henk Wadman)

 

In 2015 bezocht de Miles M.11A Whitney Straight G-AERV uit 1936 het evenement op Schaffen al eens en ging naar huis met de prijs voor de Best Vintage. We herhalen nog even wat ik destijds over dit toestel schreef. De Miles M.11A werd in de jaren dertig ontworpen door Fred & George Miles in samenwerking met Grand Prix coureur en eigenaar van enkele vliegscholen Whitney Straight. Men had als doel een comfortabele tweezitter op de markt te brengen met een gesloten cockpit, waarin vlieger en passagier naast elkaar konden zitten. De meeste vliegtuigen hadden destijds nog een open cockpit en de zitplaatsen achter elkaar. De constructie bestond voor het grootste deel uit hout en als motor diende een De Havilland Gipsy Major I, die 130pk leverde. Opvallende vernieuwing in die tijd was het uit één stuk bestaande windscreen zonder spijlen.

Het prototype vloog voor het eerst op 14 mei 1936 en toen de productie een jaar later al weer stopte, waren er 50 exemplaren gebouwd. Ten tijde van de Tweede Wereldoorlog werden er 23 gebruikt door de Royal Air Force als verbindingsvliegtuig en er kwam zelfs een exemplaar terecht in Egypte en eentje in India. De Fleet Air Arm had er ook nog eentje in dienst van 1940 tot en met 1943 en drie kwamen terecht bij de Royal New Zealand Air Force. De Miles op Schaffen vloog overigens tijdens de oorlog met het militaire serial EM999.

Helaas zijn er nog maar weinig Whitney Straights bewaard gebleven en ze zijn allemaal van het model M.11A; van de M.11B en M.11C, die beide een andere motor hadden, werd slecht één exemplaar gebouwd.

Er staan er nog twee ingeschreven in het Britse register: de G-AERV (c/n. 307) en de G-AEUJ (c/n. 313) die in opslag staat.

In Nederland hebben we nooit een M.11A gehad, daarentegen telde het Belgische register er twee: OO-UMK (c/n. 306) en de OO-ZUT (c/n. 343), die eind jaren dertig slechts kort ingeschreven waren.





Oldest Plane was de Miles M.11A Whitney Straight G-AERV uit 1936 die in 2015 al eens huiswaarts ging met de Best Vintage prijs. De prijs voor Best Classic ging naar de in 1947 gebouwde Miles M.65 Gemini 1A G-AKHP. (Henk Wadman) (Henk Wadman)



 

Een ander Miles product tijdens de fly-in was de Miles M.65 Gemini 1A G-AKHP uit 1947 en dat is eigenlijk een tweemotorige Miles M.38 Messenger en die zagen we in voorgaande jaren ook al eens op Schaffen verschijnen. Naast de twee Blackburn Cirrus Minor II motoren die 100pk leverden, verschilde de Gemini met de Messenger doordat het vliegtuig een elektrisch intrekbaar onderstel had en twee in plaats van drie staartvinnen. De G-AKHP is een Gemini 1A en daar zijn er de meeste van gebouwd: 133 stuks plus nog een handvol modellen met andere (sterkere) motoren.

De houten Gemini bleek een populair reisvliegtuig te zijn en er waren zelfs Britse luchtvaartmaatschappijen die het toestel gebruikten voor charterdoeleinden. Ook werd het vliegtuig ingezet bij de indertijd in Engeland populaire luchtraces. Diverse exemplaren van de vierzitter werden verkocht in onder andere Australië, Nieuw Zeeland en andere Gemene Bestlanden. In Engeland zijn er nog zes exemplaren ingeschreven, waarvan er momenteel maar twee vliegwaardig zijn voor zover ik kan nagaan. Buiten het Verenigd Koninkrijk vliegt alleen in Zweden een Miles M.65, de SE-AYM. In België en Belgisch Congo was de Gemini ruimschoots vertegenwoordigd met maar liefst twaalf exemplaren, waarbij aangetekend moet worden dat ongeveer de helft vernield werd tijdens ongelukken. Er zijn er nog twee over: OO-RLD en de OO-RVE van het Brusselse AELR museum. De laatstgenoemde is mogelijk gesloopt. In Nederland werd er nooit een ingeschreven, alhoewel er voor Gemini 1A G-AISD in 1953 het kenmerk PH-RLD zou zijn aangevraagd. Dit werd geweigerd door de toenmalige Rijksluchtvaartdienst en het toestel werd ingeschreven als OO-RLD. Voor verdere info over deze machine, zie ook: http://www.hdekker.info/registermap/MR.htm

 

(HW)




SNCAN SV.4C OO-AFJ kreeg terecht de titel Best Stampe. (Henk Wadman)

 

Prijswinnaars:        
       
Best Vintage   HB-UAF Praga E-114M Air Baby André Moser  
Best Classic G-AKHP Miles M.65 Gemini 1A Stu Blanchard  
Best Biplane OO-PAX Stampe & Vertongen SV.4B Laurence Leeman  
Best Stampe  OO-AFJ SNCAN SV.4C Raymond Cuypers   
Best Frati D-ECZA Procaer F15B Picchio Michael Stohl  
Oldest Plane  G-AERV Miles M.11A Whitney Straight Peter Bishop  
Longest Distance  G-CIGH Max Holste MH.1521M Broussard Charles Sunter  
Youngest Pilot  N52571 Piaggio P149D Santino Sanghi  

 



Procaer F15B Picchio D-ECZA ontving de prijs voor het beste Frati ontwerp. (Cor van Gent)

 







Ingenieur Stelio Frati (links op de foto), ontwerper van onder meer de F8L Falco en haar voorgangers en opvolgers, zien we hier tijdens een eerder evenement. (GAVS)
 

Voor het gemak hebben we alle deelnemers over de drie dagen achter elkaar gezet; sommige waren twee of drie dagen aanwezig.
 

= based      
(h) = inside hangar      

 

D-EAAM MBB BO 209 Monsun 160RV      
D-EAIG MBB BO 209 Monsun 160RV      
D-EBFU Piper PA-18-95 Super Cub      
D-EBVV Stampe & Vertongen SV.4B 58    
D-EBZR Piper PA-18-135 Super Cub      
D-ECMQ Reims/Cessna FR172H Rocket      
D-ECUJ Reims/Cessna FRA150L Aerobat      
D-ECZA Procaer F15B Picchio      
D-EGPG Robin DR 400/120B Dauphin      
D-EEAD Piel (Stark) CP.301A Emeraude      
D-EHCB Piper PA-18-95 Super Cub OL-L45    
D-EHMM Great Lakes 2T-1A-2      
D-EIJH Piper PA-28-181 Archer II      
D-EJIN Piper J3C-90 Cub/PA-11 Cub Special      
D-EKCI Oberlerchner Job-15/180/2      
D-ELOU Beech A23A Musketeer      
D-ELQY Piper PA-18-95 Super Cub      
D-ELSM SAN Jodel D 117A Gran Tourisme      
D-EPCI Pilatus P-3-05 53 (fly by)    
D-ERKD Robin DR 400/140B Ecoflyer 2.0      
D-ESHP Aeromere F8L Falco III      
D-ESTS Piper PA-18-150 Super Cub      
D-EXIT SOCATA TB-20 Trinidad      
D-KDBD Scheibe SF.25E Super Falke      
D-KEIV Diamond HK.36TC Super Dimona      
D-KFBW Aeromot AMT-200 Super Ximango      
D-KWER Diamond HK.36TTC Super Dimona      
D-MRGX Remos GX      
D-MTBT B&F Technik FK12 Comet      


 

Niet echt oud deze in Polen gebouwde SSH T-131PA Bücker Jungmann replica, maar wel fraai in deze vooroorlogse “Duitse” kleuren met onder op de staart de opschriften: “Reichs-Motorfliegerschule Rangsdorf-Berlin Nr.115 Deutscher Aeroclub”. (Henk Wadman)


Op de staart van ex-Luftwaffe Piaggio P149D N52571/92+03 staat dat het een FWP149D is maar dat klopt dus niet. Het toestel vloog tot voor kort nog in de Verenigde Staten. (Henk Wadman)


De dikke Wright stermotor van North American T-28B Trojan N1328B, die arriveerde in formatie met PC-7 N60LT, verspreidde een aardige “sound” tijdens de start vanaf de grasbaan op Schaffen. (André Wadman)


Beech E17L Staggerwing N18785/NC18785 kwam ‘s zondags op bezoek vanaf Keiheuvel. (Cor van Gent)

 

F-AYAC Cessna 305C/L-19E Birddog      
F-AZMX Cessna 305C/L-19E Birddog 16744    
F-GSRB Robin R 2160i Alpha Sport      
F-GTDO Robin R 2160 Alpha Sport      
F-HBBV Flight Design CTLSi      
F-PCOR SNCAN SV.4L (h)$    
F-PDHZ Verhees Delta 2B      
F-PTBG Van’s RV-4      
F-PZSM Jodel DR 1053M Sicile Record      
F-WRUH Yakovlev YAK-52      
08-ET Pipistrel Sinus F-JGHM    
08-GT Rans S-6ES Coyote II F-JTTL    
51-OG Zenair CH 601 XL Zodiac F-JZPH    
59-CGK Tipsy T.66 Nipper II F-JFMU    
59-CTR Rans S-6ES Coyote II F-JXFP    
59-CZD Zenair CH 601 HD Zodiac F-JRDY    
59-DAR AirLony Skylane UL F-JRSY    
59-DJI Aeropro Fox Eurofox F-JVJG (h)    
59-DJN JMB Aircraft VL3 Evolution F-JUWZ    
59-DPP ATEC 212 Solo iO F-J . . .    
59-DRB JMB Aircraft VL3 Evolution F-JBFC    
59-DRK ELA Aviacion ELA-10 Eclipse F-JBZD    
59-TM Zenair CH 601 UL Zodiac F-JCXO; 5-8    
60-VE Colomban MC-30 Luciole F-JUDC    
62-APW B&F Technik FK9 Mark IV F-JUYY    
67-BLM Aerospool WT9 Dynamic F-JWOF    

 
 


Twee Cessna 305C/L-19E Birddogs uit Luxemburg: F-AYAC en de in Canadian Army kleuren vliegende F-AZMX/16744. (Luc Geys)




Boeing A75N1/PT-17 N545WP vertrekt naar thuisbasis Teuge. (Henk Wadman)


De Havilland DH.82A Tiger Moth G-AJHS behoort tot de collectie van het Vliegend Museum Seppe. (Henk Wadman)

 

G-AERV Miles M.11A Whitney Straight      
G-AHAM Auster V J/1 Autocrat      
G-AJHS De Havilland DH.82A Tiger Moth      
G-AKHP Miles M.65 Gemini 1A      
G-AOJR De Havilland Canada DHC.1 Chipmunk 22      
G-ARRL Auster J/1N Alpha      
G-ATTR Bölkow BO 208C Junior      
G-AWEF SNCAN SV.4C      
G-AYFC Druine (Rollason) D.62B Condor      
G-AZVA MBB BO 209 Monsun 150FF      
G-BJOT SAN Jodel D 117      
G-BKGC Maule M-6-235C Super Rocket      
G-BRPS Cessna 177B Cardinal      
G-BSME Bölkow BO 208C Junior      
G-BTWY Aero Designs Pulsar      
G-BUCO Pietenpol Air Camper      
G-BVDP Sequoia F8L Falco      
G-BYFM Jodel DR 1050-M1 Excellence (replica)    
G-BZRV Van’s RV-6      
G-CCKW Piper PA-18-150 Super Cub      
G-CFIU Czech Aircraft Works SportCruiser      
G-CIGH Max Holste MH.1521M Broussard 255/5-ML    
G-CYLL Sequoia F8L Falco      
G-ECGO Bölkow BO 208C Junior      
G-INDI Aviat Pitts S-2C      
G-NETY Piper PA-18-150 Super Cub      
G-OSZS Aviat Pitts S-2S      





SNCAN SV.4C G-AWEF uit 1947 vliegt al decennia in deze kleuren van de Tiger Club en de wat jongere Stampe & Vertongen SV.4B D-EBVV/58 uit 1954.
(Henk Wadman)





In 1960 werd Max Holste MH.1521M Broussard G-CIGH/255/5-ML gebouwd voor de Franse Luchtmacht. (Cor van Gent)


Sequoia F8L Falco G-CYLL, de amateurbouwversie van de bekende Italiaanse Falco. (Henk Wadman)

 

HB-COR Cessna 140A      
HB-OIA Piper J3C-90 Cub      
HB-OQB Piper PA-18-180M Super Cub      
HB-UAF Praga E-114M Air Baby      
HB-YLK Brändli BX-2 Cherry      
HB-YLY Pottier P 80 S      
LX-AIR Piper PA-28-235 Cherokee      
N51PS Aviat Pitts S-2C      
N60LT Pilatus PC-7      
N246TB Reims/Cessna F172N Skyhawk II      
N545WP Boeing A75N1/PT-17 Kaydet      
N1138F Piper PA-28R-200 Cherokee Arrow      
N1328B North American T-28B Trojan 55-138354    
N1331H Aeronca 15AC Sedan      
N2454Y Cessna 182S Skylane      
N5323N Boeing E75/PT-13D/N2S-5 700    
N5329X Aerotek Pitts S-2B      
N55001 Maule MX-7-180AC Sportplane      
N6089U Aviat Pitts S-2B      
N18785 Beech E17L Staggerwing NC18785    
N52571 Piaggio P149D 92+03    
OE-ACS SSH T-131PA Jungmann      
OE-CFG SSH T-131PA Jungmann      




Maule M-6-235C Super Rocket G-BKGC en MX-7-180AC Sportplane N55001. (Henk Wadman)




In 1961 bij de Duitse firma Flugzeugbau Stark KG vervaardigde Piel CP.301A Emeraude D-EEAD. (Henk Wadman)


Aviat Pitts S-2B N6089U. (Henk Wadman)

 

OO-ACK Piper PA-18-95 Super Cub      
OO-ADO Reims/Cessna FR172H Rocket      
OO-AET Grumman-American AA-5 Traveler      
OO-AFJ SNCAN SV.4C 17    
OO-BPL Stampe & Vertongen SV.4B      
OO-BUR Cameron V-77      
OO-CFC Piper PA-38-112 Tomahawk      
OO-CNH Reims/Cessna FR172H Rocket (h)$    
OO-DAC Schweizer SGU-2-22 (h)$ wreck    
OO-DAN Wassmer Jodel D 112 Club      
OO-DSA Robin DR 400/180R Remorqueur      
OO-EVH Cessna 172S Skyhawk SP      
OO-GTX Robin DR 400/140B (DR 401/155CDi)      
OO-HBG Piper PA-18-95 Super Cub      
OO-HBQ Piper PA-18-95 Super Cub OL-L56    
OO-HCP Robinson R44 Raven I      
OO-HFE Reims/Cessna F152 II      
OO-JCM Piper PA-28-181 Archer II      
OO-JFT Cirrus SR20 g2      
OO-KAT SNCAN SV.4E      
OO-KCE Czech Aircraft Works PS28 Cruiser      
OO-KLX Piper PA-28-181 Archer III      
OO-KPA Cessna 172R Skyhawk      
OO-KWR Tecnam P 2008-JC      
OO-KWS Cessna 152      
OO-KWT Cessna 172N      
OO-LOT Piper PA-18-95 Super Cub L144
OO-LVN Piper PA-25-235 Pawnee D $




De unieke tweezits Verhees Delta 2B F-PDHZ. (Henk Wadman)



Drie Jodelproducten: Wassmer Jodel D 112 Club OO-DAN, de in 1957 gebouwde SAN Jodel D 117 G-BJOT en Jodel DR 1053M Sicile Record F-PZSM die in 1984 door Christian Rohrer gefabriceerd werd. (Henk Wadman)







Van’s RV-4 F-PTBG en RV-7 OO-161. (Henk Wadman)



 

OO-MAM Reims/Cessna F182Q Skylane      
OO-MLV Scheibe SF.25C Falke $    
OO-MNM Piper PA-18-150 Super Cub      
OO-MTA Alpavia Fournier RF-3 (h)$    
OO-NVM SOCATA MS.894A Minerva 220      
OO-PAX Stampe & Vertongen SV.4B 5    
OO-PVI Christen Pitts S-2B      
OO-RYL North American TF-51D Mustang 44-72922/L2-W (fly by)    
OO-SDC Piper PA-18-150 Super Cub      
OO-SDJ Extra EA 330SC      
OO-SPG Piper PA-18-95 Super Cub OL-L47    
OO-SPJ Piper PA-18-95 Super Cub      
OO-SVG Stampe & Vertongen SV.4B V21    
OO-TIM Piper PA-18-95 Super Cub      
OO-TVO Piper PA-28-140 Cherokee F      
OO-TWJ Aeronca 7AC Champion      
OO-VCK Cessna 172S Skyhawk SP      
OO-VCL Reims/Cessna FA152 Aerobat      
OO-VCM Cessna 152      
OO-VIW Piper PA-18-95 Super Cub L33    
OO-WIL Stampe & Vertongen SV.4B V42    
OO-YDU Schempp-Hirth Duo Discus DUO (h)$    
OO-YJA Grob G-102 Astir CS Jeans 17 (h)$    
OO-YTW Grob G-103 Twin II ST (h)$    
OO-YOL Piper J3C-65 Cub      
(OO-ZDQ) Slingsby T.31B Cadet TX.3 (h)$    
(OO-ZSG) Grob G-103 Twin Astir (flightsim) (h)$ fuselage    
OO-ZTY Schleicher K 7 Rhönadler (h)$    




Extra EA 330SC OO-SDJ maakte eerst een “lage doorvlucht”, zoals men dat in België noemt, met rook en landde vervolgens. (André Wadman)



Beide Pipers kregen tijdens hun carrière een 30pk sterkere motor: Piper J3C-90 Cub HB-OIA uit 1944 en de PA-18-180M Super Cub HB-OQB. De laatste had tevens een vierbladige prop en een soort van ski bij het staartwiel. (Henk Wadman & André Wadman)



 

OO-161 Van’s RV-7      
OO-162 Silence Aircraft Twister      
OO-646 Fulmar Trident (on trailer)    
OO-916 Air Création GT BI/SX 16      
OO-A53 Rans S-6 Coyote II      
OO-C31 Rans S-6ES Coyote II      
OO-C89 Murphy Maverick      
OO-D22 Zenair CH-701 STOL      
OO-D59 Fly Synthesis Storch (on trailer)    
OO-D80 Impulse 100      
OO-D88 Aeropro Fox Eurofox      
OO-E04 Chapelet Big Bang Lazer      
OO-E21 Aeropro Fox Eurofox      
OO-E26 Jabiru UL-450      
OO-E51 Alpi Aviation Pioneer 200WF      
OO-E90 Aeropro Fox Eurofox      
OO-F22 B&F Technik FK9 Mark IV Utility      
OO-F50 Rans S-6S Coyote II      
OO-F60 Rainbow Aircraft Cheetah XLS      
OO-F85 Rans S-6ES Coyote II (h)$ (+ local flt)    
OO-F93 Aeropro Fox Eurofox      
OO-G03 B&F Technik FK9 Mark IV      
OO-G17 Fly Synthesis Storch HS      
OO-G54 Tecnam P 2002 Sierra De Luxe P      
OO-G67 Dyn’Aero MCR-01 ULC      
OO-G74 B&F Technik FK14B Polaris      
OO-G77 Rans S-6ES Coyote II      
OO-G89 B&F Technik FK14B2 Polaris      
OO-H05 Tecnam P 92 Echo Classic de Luxe      
OO-H07 Dyn’Aero MCR-01 ULC      
OO-H28 Halley Apollo Fox      
OO-H37 Tecnam P 92 Echo Classic de Luxe      
OO-H42 Pipistrel Virus 912 SW 100P      
OO-H49 Tecnam P 2002 Sierra      
OO-H50 Aeropro Fox Eurofox      
OO-H57 Dyn’Aero MCR UL      
OO-H60 B&F Technik FK9 ELA SW 912 CS/P      
OO-H62 Flight Design CTSW      
OO-H66 Distar Samba XXL      
OO-H67 B&F Technik FK9 Mark IV Utility      
OO-H69 JMB Aircraft VL3 Evolution      
OO-H74 Aerospool WT9 Dynamic      





Twee in Zwitserland gebouwde amateurbouw vliegtuigen: Brändli BX2 Cherry HB-YLK en Pottier P 80 S HB-YLY. (Henk Wadman)



 


De piloot van de Pilatus P-3-05 D-EPCI/53 landde niet en hield het bij een lage doorvlucht met rook op de zaterdag en op de zondag deed de vlieger van North American TF-51D Mustang OO-RYL hetzelfde, maar dan zonder rook.(Henk Wadman & Luc Geys)



 

PH-AMD Europa AL Europa TG      
PH-DON Cessna 172P Skyhawk      
PH-DRV Van’s RV-12      
PH-FAN Cessna 172S Skyhawk SP      
PH-FCO Sequoia F8L Falco      
PH-FLG Piper PA-18-95 Super Cub 51-15445    
PH-LFC Fuji FA-200-160 Aero Subaru      
PH-LMJ Reims/Cessna FA150L Aerobat      
PH-MJS Beech A23A Musketeer Custom III      
PH-RPI Cessna 182R Skylane      
PH-SRN Piper PA-28-151 Cherokee Warrior      
PH-TGV Reims/Cessna F172N Skyhawk      
PH-VMT Piper PA-28-140 Cherokee B      
PH-VSQ Robin DR 400/140B Ecoflyer 2.0      
PH-VTB Cessna 172S Skyhawk      
PH-VVV Czech Aircraft  Works SportCruiser      
PH-2Y6 Jora S.P.O. Jora      
PH-3G4 Air Création Clipper 582 XP      
PH-4G3 Aerospool WT9 Dynamic      
       
FA-05 General Dynamics F-16A (static exhibit)    
RS04 Westland Sea King Mk.48      
ST-02 SIAI-Marchetti SF260MB “The Swallows”    
ST-22 SIAI-Marchetti SF260MB “The Swallows”    
ST-31 SIAI-Marchetti SF260MB “The Swallows”    
ST-34 SIAI-Marchetti SF260MB “The Swallows”    
ST-35 SIAI-Marchetti SF260MB “The Swallows”    




Rainbow Aircraft Cheetah XLS OO-F60 (Henk Wadman)


Distar Samba XXL OO-H66. (Henk Wadman)


JMB Aircraft VL3 Evolution OO-H69. (Henk Wadman)


      

Credits: Gideon van Dijk, Henk Duivenvoorden, Luc Geys, Jan & Johan Hetebrij, Jan Mangelschots, Jaap Niemeijer,
Jan Swart & Rob Tempel, Guy Valvekens, André & Henk Wadman, Wim Zwakhals