PH-KWI Yakovlev YAK-52. (Roy Wassink)

 
 

Jawel, de eerste officiële Ad Hoc Fly In is een feit!

 

Morgen, 17 januari, belooft frisse maar prachtige vliegdag te worden. Daarom bent u namens de Stichting Postbellum van harte uitgenodigd op Teuge Airport (EHTE). Vanaf 11.00 uur bent u van welkom in het Skydeck Hangar voor een pannenkoek en een warm of fris drankje.

In de Skydeck Lounge (u weet wel, die prachtige, onder architectuur gebouwde hangar, de meest oostelijke op het veld) zijn de Cessna O-2, Yak 52, de MiG-23 en de Antonov An-2 van de Stichting Postbellum tentoongesteld.
Gedurende dag zal er uitleg worden gegeven over de collectie.

 

Tot pakweg 14.30 worden er pannenkoeken gebakken, maar daarna is er nog het een en ander voor de inwendige mensch beschikbaar. U kunt parkeren bij de Skydeck Hangar.

 

Nogmaals: deze datum is pas vandaag uitgekozen omdat we morgen, zondag de 17e dus, volgens de weerberichten uitstekend vliegweer verwachten. Vandaar de naam Ad-Hoc Fly-In! Tot morgen!

 

Stichting Postbellum, De Zanden 167, 7395 PG Teuge (Voorst)

 


Zo luidde het persbericht dat op zaterdagmiddag door de Stichting Postbellum via de bekende luchtvaartsites en vooral Social Media verspreid werd. Nog niet eerder werd in Nederland op zo'n korte termijn een Fly In georganiseerd.

Initiatiefnemers Steije Ruiters en Goof Bakker die, in samenwerking met het blad PlaneOwner op het idee kwamen, wisten dan ook een 45-tal vliegtuigen richting Teuge te lokken.

 
 

 

In de Skydeck hangaar waren o.a. de MiG-23BN 2423, de Cessna O-2A Super Skymaster N590D en de Antonov 2TPS SP-FVB te zien. (David Booster)


 

 
 
21-AEN Zenair CH 601 XL Zodiac XL F-JRHL  
D-EEOV Robin DR 400/180 Régent    
D-ENZE Scheibe SF.23C Sperling    
D-EOZE Reims/Cessna F172N    
D-ESHP Aeromere F8L Falco III    
G-GAEA Aquila AT01  Breda Aviation  
G-ORJW Laverda F8L Falco IV Viking bv  
OO-TRJ Reims/Cessna F172P Skyhawk Limburgse Vleugels  
 
 

Robin DR 400/180 Régent D-EEOV. (Bart Hoekstra)


Reims/Cessna F172N D-EOZE. (Roy Wassink)


Reims/Cessna F172P Skyhawk OO-TRJ Limburgse Vleugels. (Bart Hoekstra)
 
 
PH-1466 Diamond HK-36TTC Super Dimona Stichting Zweefvliegaccomodatie Schinveld  
PH-2X3 TL Ultralight TL-232 Condor    
PH-2Y6 Jora S.R.O. Jora    
PH-3N9 TL Ultralight TL-2000 Sting Memphis Belle  
PH-3Z2 Aerospool WT9 Dynamic    
PH-4B3 Tecnam P 92S Echo Super    
PH-4D2 Tecnam P 92-2000 RG    
PH-4G4 Aerospool WT-9 Dynamic    
PH-4M6 Tecnam P 92 Echo    
PH-944 Scheibe SF.25C Falke    
 
 

TL Ultralight TL-232 Condor PH-2X3. (Roy Wassink)


Airon Velocity 173 FG PH-ACW. (Bart Hoekstra)


Bowers Fly Baby PH-BRR. (Bart Hoekstra)


SOCATA Rallye 150ST PH-EIJ. (David Booster)

 

Piper PA-18-150 Super Cub PH-GBA PA-18 bv. (Bart Hoekstra)
 
 
PH-ACW Airon Velocity 173 FG    
PH-AMI Cirrus SR20 Cavok Services bv  
PH-ARV ARV.1 Super 2    
PH-BLW Bölkow BO 207 "63"  
PH-BRR Bowers Fly Baby    
PH-CAQ Ultravia Pélican PL    
PH-CCA SOCATA TB-20 Trinidad    
PH-EIJ SOCATA Rallye 150ST    
PH-FLE Reims/Cessna F172N Skyhawk Flevo Air  
PH-GBA Piper PA-18-150 Super Cub PA-18 bv  
PH-GED Aero AT-3 R100 Vliegschool Zelf Vliegen  
PH-GEO Reims/Cessna F172N Skyhawk Air Stadtlohn Flugbetriebs GmbH  
PH-JLK Diamond DA 40 D Star Flight Invest bv  
PH-KWI Yakovlev YAK-52    
 
 

Dyn'Aero MCR 4S-2002 PH-MTN. (David Booster)



SAAB S-91D Safir PH-RLB en PH-RLD.
(Pieter Plomp)






Van's RV-9A PH-RVA en Van's RV-10 PH-RVX.


 
 
PH-MTN Dyn'Aero MCR 4S-2002    
PH-PAD Piper PA-28-181 Archer II Rotterdamsche Aero Club  
PH-RLB SAAB S-91D Safir    
PH-RLD SAAB 91D Safir    
PH-RVN Van's RV-9A    
PH-RVX Van's RV-10    
PH-SKM HOAC DV 20 Katana Oscar Luchtvaartbedrijf bv  
PH-SKY Dyn'Aero S MCR 4S    
PH-SRP Piper PA-28-151 Cherokee Warrior Dutch Living Air Colours bv  
PH-STP Cessna 172R Skyhawk NNAC  
PH-TDS Diamond DA 40 D Star Vliegclub Schiphol  
PH-TGA Reims/Cessna F150M Commuter    
PH-ZVA Aero AT-3 R100 Vliegschool Zelf Vliegen  
 
 

Overzicht van het platform voor de hangaars waar het op sommige plekken verraderlijk glad was . . . . . . (David Booster)
 
 

Credits: David Booster, Bart Hoekstra, Roy Wassink