De in het fantastische oranje schema gestoken KLu General Dynamics F-16A Fighting Falcon J-015 en de op Leeuwarden gebaseerde Hawker Hunter T8C
G-BWGL/N-321 arriveerden in formatie boven het vliegveld. (Cor van Gent)

 
 

Op 28 juli 2012 werd voor de 10e keer de Texel Airshow gehouden die, vanwege de sponsoring, nu omgedoopt was tot "Leaseweb Texel Airshow 2012".
De airshow die oorspronkelijk al in 2010 gehouden zou worden, is tweemaal uitgesteld omdat de baan van Den Helder niet beschikbaar was. Den Helder dient als uitwijkhaven voor vliegtuigen die de Texel Airshow aandoen. Ook kunnen toestellen die niet op Texel Airport kunnen landen, op De Kooy worden gestationeerd.

In maart werd de voor 31 juli 2010 geplande Airshow op het Waddeneiland afgeblazen toen duidelijk werd dat Defensie op De Kooy een baanrenovatie had ingepland. De vliegshow verschoof naar 30 juli 2011, maar omdat er vertraging werd opgelopen bij het aanleggen van een taxibaan, werd de renovatie van de baan uitgesteld tot het voorjaar van 2011. Omdat de werkzaamheden enkele maanden zouden duren bleek dat op die dag weer geen Texel Airshow mogelijk was.

Aangezien het vliegveld Texel in 2012 75 jaar zou bestaan werd besloten om de eerstvolgende airshow op 28 juli 2012 te houden.

 

Ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan werd tevens een jubileumboek samengesteld door Jan Willem de Wijn en Jan Nieuwenhuis. Vanwege de lijndiensten in het verleden van de KLM en het militaire vliegkamp van voor de oorlog, werd het jubileumboek gepresenteerd door Peter Hartman (president-directeur KLM) en Commodore Paul Mulder (Directeur Operaties van de luchtmacht) bij aanvang van de Texelse airshow. Beide prominenten overhandigden de exemplaren van het boek aan burgemeester Francine Giskes van Texel en Martin Schröder, voorzitter van de Raad van Commissarissen van Texel Airport NV.

 

Na de presentatie van het boek startte de vliegshow om 13.00 uur met een demo van de in Leaseweb kleuren gestoken Extra EA-300/LT PH-ZWS gevlogen door Bert Huizinga.

Hoogtepunten in de daarop volgende vier uur durende show waren ongetwijfeld de Agusta A109 van de Belgische luchtmacht, de Sea Fury, de Mi35 Hind, de spectaculaire landing van de Super Cub van Dan 'O Brien op een rijdend platform en natuurlijk de demo van de Nederlandse F-16. Het geheel werd afgesloten met een zeer strak gevlogen demo met de L-39C's van het Breitling team.

 

Wij kunnen daarom ook niet anders dan Ed, Marleen en Mike de Bruijn en niet te vergeten de vele vrijwilligers die het weer voor elkaar kregen om een fantastisch luchtvaartevenement te organiseren, van harte te bedanken voor hun ongelofelijke inspanningen.

 

Als klap op de vuurpijl was er na het evenement nog een grote verrassing voor Ed de Bruijn. Uit handen van de burgemeester van Texel, mevrouw Francine Giskes, kreeg hij namelijk als blijk van waardering voor het organiseren van de niet meer weg te denken Texel Airshow in de afgelopen deccenia, de versierselen opgespeld die horen bij de Orde van Oranje-Nassau.

 

 

De Texel Airshow staat natuurlijk bekend om de grote aantallen sport- en zakenvliegtuigen die op de dag zelf naar het Waddeneiland vliegen. Die toeloop is zo groot dat er slottijden toegewezen worden. Tussen 08.00 en 12.30 uur lokale tijd kwamen dan ook ruim 200 toestellen binnen. In het onderstaande overzicht hebben we alle toestellen vermeld die vanaf de eerste dag voor het spektakel arriveerden met datum van zowel aankomst als vertrek.

 
 

 

De Amerikaanse Luchtmacht stuurde de Lockheed C-130J-30 Hercules 08-8604/RS die “even” op en neer kwam vanaf Ramstein en de Boeing KC-135R Stratotanker 62-3540/D, die zoals commentator Leo van der Goot zei: “Helaas niet meer de oorspronkelijke motoren had . . . . . ” . (Berend Jan Floor)
 
 

 

 
Flying Display:  
 
3361 MIL Mi-35 Hind      
F-AZXJ Hawker Sea Fury FB MKII "WH589 / 115"    
G-BPCF Piper J3C-65 Clipped Wing Cub      
H24 Agusta A109BA      
HA-DRP Sukhoi SU-26MX       
N707TJ Boeing A75N1 / N2S-1 Stearman      
N74189 Boeing A75N1 / N2S-1 Stearman      
PH-IIB North American AT-16-ND Harvard IIB   "B-118"    
PH-JAS Cessna 208A Caravan I        
PH-KHV Beechcraft D18S-3NM "G-29"    
PH-LSK North American AT-16-ND Harvard IIB   "B-64"    
PH-PBL Cessna 172M Skyhawk      
PH-TBR North American AT-16-ND Harvard IIB   "B-182"    
PH-VDF North American TF-P-51D-NA Mustang "472922 / L2-W"    
PH-ZWS Extra EA330LT      
RA-1771K Yakovlev Yak-52      
RA-3411K Yakovlev Yak-52 "62"    
RA-3480K Yakovlev Yak-52 "48"    
RA-3513K Yakovlev Yak-52      
 
 

De Noorse luchtmacht was present met de Dassault Falcon 20ECM 041, die aan het eind van zijn demo ook flares afschoot. (Berend Jan Floor).


Vrij recent afgeleverd aan de Duitse Marine voor “Pollution Control” taken: Dornier 228-212 NG 57+04. (David Booster)


 

MIL Mi-35 Hind van de Tsjechische luchtmacht 3361 gaf een indrukwekkende demo. Velen waren het er over eens dat, wanneer je “geen vriendje” bent als je hem tegenkomt, je beter de kuierlatten kunt nemen. (David Booster)

De tweede Hind (7353) die aanwezig was, stond alleen op de static. (Berend Jan Floor)

 
 
Flying only  
 
041 Dassault Falcon 20ECM ENRY ENRY Norwegian45
08-8604/RS Lockheed C-130J-30 Hercules ETAR ETAR Herky99
62-3540/D Boeing KC-135R Stratotanker EGUN EGUN Quit61
CH-03 Lockheed C-130H Hercules EBMB EBMB BAF647
ES-TLF L-39C Albatros EHKD EHKD  
ES-TLG L-39C Albatros EHKD EHKD  
ES-YLF L-39C Albatros EHKD EHKD  
ES-YLI L-39C Albatros EHKD EHKD  
ES-YLP L-39C Albatros EHKD EHKD  
ES-YLS L-39C Albatros EHKD EHKD  
ES-YLX L-39C Albatros EHKD EHKD  
F-GLHF Fouga CM-170R-1 Magister EHLE EHLE Dutch Fouga
G-BWGL / "N-321" Hawker Hunter T8C EHLW EHLW Hunter(-formation)
J-015 General-Dynamics F-16AM Fighting Falcon EHLW EHLW Orang
 
  


Onze zuiderburen vlogen de Lockheed C-130H Hercules voor en de Siai-Marchetti SF-260M ST-19 stond op de static. (David Booster)



 

 

De Hawker Sea Fury F-AZXJ gaf een perfecte demonstratie. (Cor van Gent). Vooral de rook vanuit de vleugeltips oogstte veel succes. Door de tipwervels ontstonden leuke figuren die afstaken tegen de strakblauwe hemel. (David Booster)

 
 
All visitors:        
      aankomst vertrek
3361 MIL Mi-35 Hind static + flying 27 30
7353 MIL Mi-24V Hind static 27 30
57+04 Dornier 228-212 NG static 27 28
D-102 Boeing CH-47D Chinook static 28 28
D-EDOB SOCATA TB-10 Tobago   27 28
D-EEGJ Piper PA-28-181 Archer II   27 30
D-EFZW Diamond DA-20-A1 Katana   28 28
D-EIVA Piper PA-28RT-201 Arrow IV   28 28
D-EJLW Beech F33A Bonanza   27 28
D-EKEH Piper PA-28-181 Archer II   27 29
D-ELAM Piper PA-28RT-201 Arrow IV   27 28
D-ELNF Reims/Cessna F172H Skyhawk   27 29
D-ELWO Piper PA-28-180 Cherokee B   27 29
D-ENWG Gyroflug SC01 B-160 Speed Canard   28 29
D-ENZE Scheibe SF23C Sperling   25 30
D-EOPM Piper PA-28-181 Archer II   27 29
D-ESHP Aeromer F8L Falco III   28 28
D-EXIR Extra EA300/L   27 28
D-FONL Antonov AN-2T static 28 28
D-IFTI Britten-Norman BN-2B-20 Islander static 28 28
D-ILFD Britten-Norman BN-2B-26 Islander static 28 28
D-IOLK Britten-Norman BN-2B-26 Islander static 28 28
D-KANU Schleicher ASK 16    27 28
D-KCTA Hoffmann H.36 Dimona   27 29
D-KHAC Diamond HK 36 R Super Dimona   28 29
D-MIPU Aerospool WT - 9 Dynamic   27 29
D-MNCI Autogyro Europe MT-03 Calidus   28 28
D-MWFR WDL Dallach D4 Fascination   27 29
EI-ABI Havilland DH84 Dragon 2 static 25 29
F-AZXJ Hawker Sea Fury FB MKII "WH589 / 115"; static + flying 27 28
F-GFNP Robin ATL   23 juni 28
F-GHZS SOCATA TB-9 Tampico Club   28 28
G-BPCF Piper J3C-65 Clipped Wing Cub static + flying 27 29
G-BWTG DHC-1 Chipmunk 22 "WP671 / 910" 28 28
G-LTRF Sportavia-Pützer Fournier RF7   27 28
G-WARH Piper PA-28-161 Warrior II   27 28
 
 

Als er een prijs geweest zou zijn voor de bezoeker die de langste afstand had afgelegd naar Texel, dan had de Van's RV-6 SE-XPI deze ongetwijfeld in de wacht gesleept. (David Booster)


De 200e afgeleverde Tecnam P2002JF Sierra is de SP-CPL van Bartolini Air. (Johan Hetebrij)


De vier aanwezige Yak-52's mochten een demo vliegen in plaats van de onlangs verongelukte Bronco G-BGZK. (Cor van Gent)


Agusta A-109BA H-24 van het A109 Display Team liet zijn kunsten zien in een perfecte demo. . . . . . . (David Booster)


. . . . . . die afgesloten werd met een prachtige flares show! (David Booster)
 
 
H24 Agusta A109BA (special colors) static + flying 27 30
H27 Agusta A109BA static 27 30
L-05 Pilatus PC-7 static 27 30
L-12 Pilatus PC-7 static 27 30
N117MX Cirrus SR22T   28 28
N195JR Beech D95 Travel Air "4121 / BAF717" 27 29
N196JR Aerotek Pitts S-1T   27 28
N202PY Reims/Cessna F172N Skyhawk   28 28
N2575Y Cessna 172D   28 28
N28V Sikorsky S-38B (replica) static 25 29
N298SQ Piper PA-18-95 Super Cub "8A-33" 27 29
N3651V Cessna 140   22 29
N417RK Piper PA-46-350P/Jet Prop DLX   28 28
N4962V Cessna 172RG Cutlass RG II   28 28
N5360H Piper PA-16 Clipper   27 28
N6504K Lancair LC-40-550FG Columbia 300   28 28
N707TJ Boeing A75N1 /N2S-1 Stearman static + flying 26 29
N74189 Boeing A75N1 /N2S-1 Stearman static + flying 26 29
N7456P Piper PA-24-250 Comanche   27 29
N8233  De Havilland DH-82A Tiger Moth   27 29
N8241M Cessna 210K Centurion   28 28
N904FC Piper PA-44-180T Seminole   28 28
N944AR Robinson R44 Raven II   28 28
N9912H Boeing B75N1 / N2S-3 Stearman   27 29
OO-F22 B&F Funk FK-9 Mark IV Utility   27 31
OY-HKA Sikorsky S-92A static 28 28
PH-2W1 Aviasud Mistral   25 29
PH-3D7 Kappa KP-2UR Sova   27 28
PH-3N2 ATEC Zephyr   28 28
PH-3N5 Aeropro Fox Eurofox   28 28
PH-3P2 Aeropro Fox Eurofox   28 28
PH-3R3 Aeropro Fox Eurofox   28 28
PH-3R9 Cosmos Phase III   28 28
PH-3S7 Kappa KP-2UR Sova   28 28
PH-3U1 Zenair CH 701 D STOL   28 28
PH-3V5 Tecnam P 92-S Echo 80   28 28
PH-4B4 Aeropro Fox-912   28 28
PH-4C2 Zenith CH 601 XL Zodiac    28 28
PH-4F3 AirLony Skylane   28 28
PH-4G3 Aerospool WT - 9 Dynamic   28 28
PH-4H2 Tecnam P 2002 Sierra   28 28
PH-4H5 Aveko VL-3A-3 Sprint   28 28
PH-4J9 Tecnam P 2002 Sierra   28 28
PH-4K5 AirLony Skylane   28 28
PH-944 Scheibe SF.25C Falke   28 28
PH-985 Scheibe SF.25D Falke   27 28
 
 

Onze eigen KLu was met drie toestellen op de static aanwezig: twee PC-7’s en deze Boeing CH-47D Chinook D-102. Helaas was de aangekondigde
Agusta Bell 412SP defect. (Cor van Gent)


 
Duits geregistreerde sportkisten waren naast de Nederlandse het meest vertegenwoordigd. Hierboven de SOCATA TB-10 Tobago D-EDOB en onder de Beech F33A Bonanza D-EJLW bij hun vertrek vanaf baan 04. (David Booster)

 
 
PH-ABB Piper PA-38-112 Tomahawk II   28 28
PH-ABM Cessna 172   26 29
PH-ACM Cessna 172P Skyhawk II   27 29
PH-ACT Cessna 172M   28 28
PH-AED Piper PA-28-181 Archer III   28 28
PH-AIS SOCATA TB-9 Tampico Club   28 28
PH-ALJ Tecnam P2002-JF Sierra   25 29
PH-ANF Piper PA-28RT-201 Arrow IV   28 28
PH-ANH Reims/Cessna F172P Skyhawk II   28 28
PH-ANV Cirrus SR22GTS G3   28 28
PH-APA Piper PA-18-135 Super Cub   27 28
PH-AVB Reims/Cessna F172P Skyhawk II   28 28
PH-BEM CzAW SportCruiser   26 29
PH-BLW Bölkow BO 207   27 29
PH-BSF Cessna 172N Skyhawk II   27 28
PH-CBN Reims/Cessna F172N Skyhawk   28 28
PH-CIS SOCATA TB-9 Tampico Club   28 28
PH-CJC Piper PA-28-181 Archer III   28 28
PH-CVT Cessna 172P Skyhawk   28 28
PH-DAI Diamond DA 40 D Star   28 28
PH-DON Cessna 172P Skyhawk   28 28
PH-DRT Piper PA-28-181 Archer II   27 29
PH-DUK Cessna 185 Skywagon Amphibian   28 28
PH-EAM Reims/Cessna F172N Skyhawk   28 28
PH-EGM Diamond DA 40 NG Star   27 29
PH-EMK Cessna 172R Skyhawk   27 28
PH-ENJ Piper PA-18-150 Super Cub "R-170" 28 28
PH-ERM Piper PA-28-181 Archer III   28 28
PH-ESD SOCATA TB-20 Trinidad GT   28 28
 
 

 

 
Eén dag van te voren werden de drie onderstaande Britten-Norman BN-2B Islanders nog voor een bezoek aan de Airshow bij de organisatie aangemeld. Omdat er vanwege enkele afzeggingen slots vrij waren gekomen, kon men ze nog accepteren. Het leuke was in ieder geval dat alle drie de machines andere kleuren hadden. We zien van boven naar beneden: D-IFTI van FLN, de D-ILFD van Inselflieger en de D-IOLK van OLT. (David Booster)
 
 
PH-FAS WD Fascination D4 E   28 28
PH-FCH SOCATA TB-9 Tampico   28 28
PH-FHG Piper PA-46-350P Malibu Mirage   28 28
PH-FLD Diamond DA 40 D Star   28 28
PH-FLE Reims/Cessna F172N Skyhawk   28 28
PH-FLG Piper PA-18 Super Cub 95 "15445 / A-445" 28 28
PH-FLJ Piper PA-18-105 Super Cub   25  
PH-FLK Diamond DA20-A1 Katana   28 28
PH-GBA Piper PA-18-150 Super Cub   28 28
PH-GIS SOCATA TB-9 Tampico Club   28 28
PH-GRH Cessna 172P Skyhawk   28 28
PH-GVH Lancair Super ES-DD   28 28
PH-GYS Reims/Cessna F172N Skyhawk   28 28
PH-HCW Reims/Cessna F172M   28 28
PH-HGL Sequoia F8L Falco   28 28
PH-HIS SOCATA TB-9 Tampico Club   28 28
PH-HLE Cessna 152   28 28
PH-HLF Cessna 182P Skylane II   27 29
PH-HLI Cessna 172S Skyhawk SP   28 28
PH-HLR Robin DR 400/140B Dauphin 4   27 29
PH-IIB North American AT-16-ND Harvard IIB    "B-118"; static + flying 28 28
PH-IIS SOCATA TB-9 Tampico Club   28 28
PH-ISL Reims/Cessna F172M   27 28
 
 

Voorloper van de huidige generatie MLA's: Robin ATL F-GFNP. (David Booster)


Het spectaculairste onderdeel van de Airshow was ongetwijfeld de demo van de Piper J3C-65 Clipped Wing Cub G-BCPF van O'Brien's Flying Circus die op een rijdende trailer landde en ook weer opsteeg. (David Booster)


Van de Sportavia-Pützer RF-7 is er slechts één exemplaar gebouwd. (David Booster)
 
 
PH-JAC Piper PA-28-161 Warrior II   28 28
PH-JAI Europa AL Europa XS TG   28 29
PH-JAJ Glasair Sportsman 2+2   28 28
PH-JBB Reims/Cessna F172M   27 28
PH-JBC Reims/Cessna F172M   28 28
PH-JGW Europa AL Europa XS   28 28
PH-JIS SOCATA TB-20 Trinidad   28 28
PH-JNP Cessna 172 Skyhawk   28 28
PH-JPR Lancair 360   27 30
PH-KAD Reims/Cessna F172N Skyhawk   28 28
PH-KAX Piper PA-28-181 Archer II   28 28
PH-KBA Cessna 172P Skyhawk   28 28
PH-KBY Cessna 172R Skyhawk   28 29
PH-KDN Reims/Cessna F172N Skyhawk II   27 28
PH-KHV Beechcraft D18S-3NM    "G-29"; static + flying 28 28
PH-KMJ CzechSport Aircraft SportCruiser    28 28
PH-KNF Piper PA-18-150 Super Cub   27 29
PH-LAG Piper PA-28-181 Archer II   28 28
PH-LCN Ultravia Pélican PL   27 29
PH-LEN Reims/Cessna F172N Skyhawk   27 28
PH-LFA Cessna 172P Skyhawk   27 29
PH-LMJ Reims/Cessna FA150L Aerobat   27 28
PH-LSK North American AT-16-ND Harvard IIB    "B-64"; static + flying 28 28
PH-LUU Reims/Cessna F172L   28 28
 
 

Het oudste vliegtuig dat acte de présance gaf, was ongetwijfeld de uit 1936 stammende De Havilland DH-84 Dragon 2 EI-ABI van  De Aer Lingus Charitable Foundation. Het toestel voert de kleuren van de oorspronkelijke EI-ABI die in de Tweede Wereldoorlog boven Wales neergeschoten werd. (Cor van Gent)
 
 
PH-MHE Piper PA-32R-301 Saratoga SP      27 29
PH-MIS SOCATA TB-10 Tobago   28 28
PH-MLO SOCATA TB-10 Tobago GT   28 28
PH-MLR SOCATA TB-10 Tobago GT   28 28
PH-MRA Cessna 172M Skyhawk II   27 28
PH-MRB General Avia F.22 B Pinguin   28 28
PH-MRC General Avia F.22C Pinguino Sprint     27 30
PH-MRG General Avia F.22C Pinguino Sprint     27 28
PH-MVR Robinson R44 Raven   28 28
PH-NDA Piper PA-12 Super Cruiser   28 28
PH-NIS SOCATA TB-9 Tampico Club   28 28
PH-ONK Cirrus SR22T   27 29
PH-OWL Piper PA-28-181 Archer III   28 28
PH-PAD Piper PA-28-181 Archer II   28 28
PH-PBA Douglas DC-3C-S1C3G (2x); static 28 28
PH-PBW Cessna T182T Turbo Skylane   28 28
PH-PDN Cessna 182P Skylane   27 28
PH-PEA Piper PA-28-181 Archer II   28 28
PH-PJB Piper PA-28-235 Cherokee E   28 28
PH-PJL Cessna 172P Skyhawk   27 28
PH-PLG Piper PA-28-181 Archer II   28 28
PH-PME SOCATA TB-10 Tobago   28 28
PH-POP Europa AL Europa   27 29
PH-PTS Cirrus SR20   28 28
PH-PWP Van's RV-7A   28 28
PH-RAB Diamond DA 40 D Star   28 28
PH-RAD Diamond DA 40 D Star   28 28
PH-RLA SAAB 91D Safir   28 28
PH-RPB Reims/Cessna F172H   28 29
PH-RVS Partenavia P.68B Victor   28 28
 
 

De Beech D18S-3NM PH-KHV en de Harvards PH-IIB, PH-LSK en PH-TBR van de Koninklijke Luchtmacht Historische Vlucht in formatie. (David Booster)


Altijd goed voor bewondering bij het publiek: de twee Breitling Stearmans met de acrobatische toeren van de dames op de vleugel. (Berend Jan Floor)
 
 
PH-SEL Cessna 172P Skyhawk   28 28
PH-SGB Slingsby T.67C-3 Firefly    28 28
PH-SIR Reims/Cessna F172M Skyhawk   28 28
PH-SKB Reims/Cessna F172N Skyhawk   28 28
PH-SKC Reims/Cessna F172N Skyhawk II   27 28
PH-SKN Cessna 172M Skyhawk II   28 28
PH-SLO Fokker S.11.1 Instructor "E-38" 28 28
PH-SMA Reims/Cessna F172H   28 28
PH-SNE Piper PA-28-180 Cherokee Archer   28 28
PH-SPZ Robin DR 400/140B Dauphin 4   28 28
PH-SRP Piper PA-28-151 Cherokee Warrior   28 28
PH-STU Cessna 172R Skyhawk   28 28
PH-SVG Piper PA-28-161 Warrior II   28 28
PH-SVH Piper PA-28-161 Cadet   28 28
PH-SVI Piper PA-28-161 Warrior II   28 28
PH-SVN Robin R2160   28 28
PH-SVT Robin DR 400/140B Dauphin 4   28 28
PH-TAK Diamond DA 42 Twin Star   28 28
PH-TBR North American AT-16-ND Harvard IIB   "B-182"; static 28 28
PH-TDE Diamond DA 40 D Star   28 28
PH-TDG Diamond DA 40 D Star   28 28
PH-TDI Diamond DA 40 D Star   28 28
PH-TDM Mooney M.20M   28 28
PH-TEB SOCATA TB-10 Tobago   28 28
PH-TGB Reims/Cessna F152   27 28
PH-TGL Piper PA-28-181 Archer III   28 28
 
 

Sinds kort op Den Helder gestationeerd voor de bekende offshore vluchten naar de booreilanden in de Noordzee is deze Sikorsky S-92A van CHC Denmark.
(David Booster)


Nog steeds een indrukwekkende verschijning op het droge is de Cessna 185 Skywagon Amphibian PH-DUK van Wings over Holland. (David Booster)


Partenavia P.68B Victor van Slagboom en Peeters Aerial Surveys. (Berend Jan Floor)
 
 
PH-UGS Piper PA-28-161 Warrior II   28 28
PH-VCF SOCATA TB-10 Tobago   28 28
PH-VDF North American TF-P-51D-NA Mustang static + flying 27 28
PH-VFA Piper PA-28-161 Cadet   28 28
PH-VFB Piper PA-28-161 Cadet   28 28
PH-VFC Piper PA-28-161 Cadet   28 28
PH-VHA Tecnam P2002-JF Sierra   27 28
PH-VKA Piper PA-44-180 Seminole   28 28
PH-VMM Cirrus SR22T   28 28
PH-VRW Reims/Cessna F150K Commuter   27 28
PH-VSQ Robin DR 400/140B Dauphin 4   28 28
PH-VSX Piper PA-28-181 Archer III   28 28
PH-VSY Piper PA-28-161 Warrior III   28 28
PH-WBR Cessna 175C Skylark   27 30
PH-WCU Piper PA-28R-201T Turbo Cherokee Arrow III   28 28
PH-WDR Piper PA-18-150 Super Cub   27 29
PH-WKA SOCATA TB-10 Tobago   28 28
PH-WKB Piper PA-28-181 Archer III   28 28
PH-WYN Cessna 177B Cardinal   28 28
PH-ZWS Extra EA330/LT   27 28
PH-ZWS Extra EA-330/LT static 28 29
RA-1771K Yakovlev Yak-52 static + flying 27 28
RA-3411K Yakovlev Yak-52 static + flying 27 28
RA-3480K Yakovlev Yak-52 "62"; static + flying 27 28
RA-3513K Yakovlev Yak-52 "48"; static + flying 27 28
SE-XPI Van's RV-6    27 28
SP-ACY Aero AT3-R100    28 28
SP-CPL Tecnam P 2002JF Sierra static 27 28
ST-19 SIAI-Marchetti SF-260M+  static 27 30
 
 

De Airshow werd afgesloten door het Breitling team dat met haar Aero L-39C Albatrossen veel bewondering oogstte. (Johan Hetebrij)
 
 

Credits: David Booster, Team International Airport