Flybe heeft besloten dat het tijd was voor een nieuw kleurenschema. Meestal is dat tegenwoordig wit, maar Flybe heeft gelukkig voor een iets feller kleurtje gekozen. De G-JEDV, een DHC8-402Q, is een van de eerste Flybe kisten in het nieuwe paarse kleurenschema. (Dennis Jonkers, 3 juli 2014)



Begin juli heeft het Canadese Bombardier een aantal vluchten uitgevoerd voor potentiële nieuwe klanten. Men maakte gebruik van DHC8-402Q C-GWLV in de kleuren van Falcon Aviation Services. (Dennis Jonkers, 3 juli 2014)



Cathay Pacific’s Cargo Boeing 747-867F, de B-LJA, is voorzien van Hong Kong Trader titels. (Raymond Karsten, 3 juli 2014)


Na het bezoek van de Airbus 320 van het Iraakse Zagrosjet vorige maand, werd in de maand jullie de Zagrosjet dienst gevlogen met hun Airbus A321-231 YI-AQU. (René Verschuur, 3 juli 2014)


United had een capaciteitsprobleem. De enige beschikbare kist voor de vlucht naar Schiphol was de N27903, een Boeing 787-8 Dreamliner. Probleem opgelost zou je zeggen. Niet dus: doordat er geen retour bemanning op Schiphol aanwezig was, werd de outbound vlucht met 24 uur vertraagd. . . . . (André Schmidt, 6 juli 2014)


Ook Aeroflot vliegt tegenwoordig met Airbus A320-214's voorzien van Sharklets. Een van hun nieuwste exemplaren is de VQ-BSG. (André Falk, 12 juli 2014)



De leukste militaire bezoeker deze maand was toch wel de FAP-356, een Boeing 737-527 van de Peruaanse luchtmacht. (André Falk, 13 juli 2014)

 

Het Turkse Pegasus heeft sinds dit zomerseizoen de beschikking over een aantal fabrieksnieuwe Airbus A320-214's. Helaas zijn ze niet vaak op Schiphol te zien. Een first visit was het bezoek van de TC-DCB. (André Falk, 14 juli 2014)


Easyjet heeft Airbus 319-111 G-EZBI van een grote William Shakespeare sticker voorzien. (Peter Heeneman, 17 juli 2014)


Surinam Airlines had deze maand grote technische problemen met hun Airbus 340. Gevolg:  een aantal leuke inhuur kisten op de dienst naar Paramaribo. Het spits werd afgebeten door de EC-LNA, een Boeing 747-446 van het Spaanse Pullmantur Air. (Raymond Kosten, 18 juli 2014)


Leuk is de Kalitta Cargo Boeing 747-446 , de N743CK in "small" DHL kleuren. (Ton Jochems, 18 juli 2014)



Israir is deze zomer ook weer op Schiphol te zien. O.a. met de Airbus 320-232 4X-ABG. (Ton Jochems, 18 juli 2014)


De komst van de 9M-MPP, een Boeing 747-4H6 van Malaysian Airlines, had alles te maken met de tragische gebeurtenissen rond het neerschieten van de “ MH17” boven de Oekraïne. Het was de bedoeling om de nabestaanden met deze kist naar de rampplek te ver voeren. Door de oorlogsomstandigheden ter plaatse, kon deze vlucht niet plaatsvinden. (Raymond Karsten, 19 juli 2014)


Ook de CS-TRN, een Boeing 767-33A, van het Portugese EuroAtlantic werd door Surinam Airlines ingehuurd voor een aantal vluchtjes richting Paramaribo.
(André Falk, 22 juli 2014)


De ATR42-300 OY-JRY van Danish Air Transport voerde een vluchtje uit voor Estonian Airlines. (Peter Heeneman, 23 juli 2014)


Het Portugese TAP huurt deze zomer een Airbus 319-112 van het Tunesische Syphax Airlines. De TS-IEG is dus zo nu en dan op een TAP vlucht te zien.
(Peter Heeneman, 23 juli 2014)



Vueling Airlines had wat capaciteitsproblemen en huurde de EC-HDS, een Boeing 757-256, van het Spaanse Privilage Style in om het probleem op te lossen.
(Peter Heeneman, 23 juli 2014)


Een leuke VIP Boeing 767-238 was er in de vorm van de N2767 van de Amerikaanse zoekmachine gigant Google Inc. (Peter Heeneman, 27 juli 2014)


Tenslotte kwam ook nog Titan Airways met de Boeing 767-36N G-POWD richting Schiphol voor een Paramaribo vluchtje voor Surinam Airways.
(Kees Harteveld, 27 juli 2014)


De Malysian Government Airbus A319-115CJ met registratie 9M-NAA, bracht de Maleisische premier naar Nederland voor overleg met premier Rutte inzake de MH17 ramp. (Ad-Jan Altevogt, 31 juli 2014)


Leuke bizzer in de vorm van de S5-ADE, een Bombardier BD100-1A10 van Elit Avia. (Ad-Jan Altevogt, 31 juli 2014)


Etihad Regional gebruikt tegenwoordig de ATR-42-500 (HB-ACA) op haar feeder diensten. (Ad-Jan Altevogt, 31 juli 2014)

     
 

Credits: Peter Heeneman