Atlas Air Cargo trapte deze maand af met een bezoek van een van hun Boeing 747-8F's, de N854GT in volledige Atlas Air kleuren. (Peter Heeneman, 1 maart 2015)



De eerste militaire bezoeker van de maand was een C-17A Globemaster  van de Royal  Air Force. De ZZ178 heeft als thuisbasis Lyneham en behoort tot 99 squadron. (Joop en Vera Looije, 1 maart 2015)



Op de eerste dag van de maand was het ook weer tijd voor een bezoek van een "sneaky" ATR42-320, de N470JF van Blue Ridge Aero Services.
(Dennis Jonkers, 1 maart 2015)



Air Lituanica had wat capaciteitsproblemen en liet de ochtendvlucht uitvoeren door een Boeing 737-3Q8 in Ellinair kleuren. De LY-GGC vliegt overigens tegenwoordig voor Grand Cru Airlines, maar men had blijkbaar nog geen tijd gehad om e.e.a. aan te passen. (Peter Heeneman, 4 maart 2015)


Meer vracht kan ook een upgrade tot gevolg hebben: MNG Cargo stuurde hun Cargo Airbus A330-243F, de TC-MCZ. (Kees van Boven, 5 maart 2015)


Personeel van Norwegian Airlines was aan het staken en om toch een aantal vluchten door te laten gaan werd er externe capaciteit ingehuurd. Voor de Amsterdam vlucht was dit een Airbus 320-231 van Danish Air Transport, de OY-LHD. (Kees van Boven, 5 maart 2015)



TACV uit Kaap Verdië huurt deze zomer een kist van het Slowaakse Go2Sky. De Boeing 737-430 met registratie OM-GTC is voorzien van Cabo Verde titels.
(Martijn Koetsier, 5 maart 2015)

 

Etihad Airways had op een aantal vluchten meer passagiers, waardoor een aantal keren  de Airbus 340-343 werd ingezet. En wat is dan leuker dan dat ze de special paint uitvoering met "Visit Abu Dhabi” titels, de A6-AFA, sturen. (Pino Tome, 6 maart 2015)

 

De PH-BFT is de eerste Boeing 747-406 van de KLM, die van het nieuwe kleurenschema is voorzien. (Pino Tome, 6 maart 2015)


Luxair was deze maand op Schiphol in verband met een charter. Men stuurde de LX-LGQ, een Boeing 737-7C9. (Peter van Stelle, 7 maart 2015)


De Engelse miltairen die vorige maand waren gebracht voor een oefening in de Markerwaard, werden opgehaald met de ZZ331, een Voyager KC2 van de Royal Air Force. (Sjaak Louwen, 7 maart 2015)


De Airbus 319-111 van Easyjet met registratie G-EZBG is voorzien van een Hamburg sticker. (André Wadman, 8 maart 2015)


Inmiddels is de derde Boeing 787-8 Dreamliner van Arke afgeleverd. In maart moesten we het nog met exemplaar nummer twee doen: de PH-TFL.
(André Wadman, 8 maart 2015)



 

Het Slowaakse Go2Sky heeft Boeing 737-49R OM-GTB voorzien van ParkinGo titels. (Ton Jochems, 10 maart 2015)

De andere kant van de OM-GTB heeft overigens iets afwijkende opschriften. (Ton Jochems, 10 maart 2015)





Het Spaanse Vueling heeft weer een speciaal kleuren schema geïntroduceerd. Airbus A320-232 met registratie EC-LZM is voorzien van het zogenaamde La Coruna kleurenschema. (André Schmidt, 14 maart 2015)



Pegasus Airlines heeft een van haar nieuwste Boeing 737-82R’s, de TC-CPN, voorzien van het Ada E kleurenschema. (Johan Knijn, 16 maart 2015)


Gama Aviation bracht een bezoek aan Schiphol met Gulfstream IV-SP M-PBKI. (Berend-Jan Floor, 18 maart 2015)


Ook leuk was de TC-MMM, een Falcon 7X van het Turkse Palmaliair. (Berend-Jan Floor, 18 maart 2015)


En dan kon deze dag het Marokkaanse Dalia Air niet achterblijven met de CN-SSH, een Embraer 135BJ Legacy 600. (Berend-Jan Floor, 18 maart 2015)


Een potje voetbal bracht Windrose Airbus A320-212 UR-WRM naar Schiphol. (Jules Meulemans, 20 maart 2015)


Een leuke Boeing 737-7EL (BBJ) van Swiflite Aircraft Corporation: de N90R. (Peter van Stelle, 20 maart 2015)


Dezelfde dag was ook nog de CS-TLY, een Falcon 7X van VinAir, op Schiphol-Oost te zien. (Peter van Stelle, 20 maart 2015)


De afsluitende militaire bezoekers van maart waren drie Royal Army Lynx AH7’s die een nachtstop op Schiphol maakte. De XZ653 was ’s avonds mooi te fotograferen. (Koos Heemskerk, 21 maart 2015)


De maand werd afgesloten met de A6-EYA, een Airbus A330-202 van Etihad Airways. De kist draagt nog de kleuren van de lease aan het Indiase Jet Airways, waar deze machine rondvloog als VT-JWK. (Nico Belt, 30 maart 2015)

     
 

Credits: Peter Heeneman