Helaas is het voor de Groningse luchtvaartenthousiasten, verenigd in de Groningen Eelde Aviation Society (GEAS) niet meer mogelijk om de movements van de luchthaven Groningen-Eelde via de officiële instanties te bemachtigen.

De Airport manager heeft in al zijn wijsheid besloten dat de samenwerking die al meer dan 35 jaar bestond en tot ieders tevredenheid werkte, ontbonden is.

 

Gelukkig kunnen onze vrienden uit het hoge Noorden nog steeds wel foto's maken. Wij zijn dan ook genoodzaakt om in de toekomst alleen maar fotoreportages van bezoekende vliegtuigen van Groningen-Eelde Airport te publiceren.




Vaak te zien in ons land: Bell 206B-3 Jet Ranger 3 OO-VBA. (Simen Dorschman, 2 april 2016)



Widerøe DHC.8-402 LN-WDF & LN-RDT. (Jaap Niemeijer, 5 & 19 april 2016)





De Eurocopter EC 135 T2 LN-OCP van de Noorse Politi keerde na onderhoud in de UK via Eelde terug naar Noorwegen. (Jaap Niemeijer, 6 april 2016)


Op 9 april werd op Groningen Airport Eelde een fly-in gehouden voor sportvliegtuigen; een volledig overzicht kunt u elders op onze site vinden: http://www.airnieuws.nl/luchtvaartartikelen/groningen/index.html



Wassmer WA52 Europa D-EGIW uit 1972. (Jaap Niemeijer, 9 april 2016)


Cessna 182P Skylane II G-PBCL van aiRFurste hoort thuis op Lelystad. (Johan Hetebrij, 9 april 2016)


Rans S-6S Coyote II PH-ANR. (Simen Dorschman, 9 april 2016)


Robin DR 400/140B (DR 401/135CDi) PH-XYZ van de Vliegclub Rotterdam. (Jaap Niemeijer, 9 april 2016)


Tecnam P 92 Echo PH-4D5. (Johan Hetebrij, 9 april 2016)


Blackshape Prime BS100 PH-4N3. (Menno Molenaar, 9 april 2016)


Globe Air Cessna 510 Citation Mustang OE-FPP. (Jaap Niemeijer, 12 april 2016)


Nieuwe “resident” op Eelde: Mali Air Eclipse EA550 OE-FMO. (Hendrik Cazemier, 14 april 2016)


Een type bizjet dat we niet zo vaak meer zien: de BAe 125-800B G-VIPI van Executive Jet Charter. (Menno Molenaar, 14 april 2016)


Air Hamburg Beech B200 Super King Air D-ISKY. (Jaap Niemeijer, 19 april 2016)


Pilatus PC-12/47E D-FKGI vliegt voor de firma Hans Grohe die zich bezig houdt met de productie van sanitaire voorzieningen. (Menno Molenaar, 21 april 2016)


Embraer EMB-505 Phenom 300 D-CHLR van Aero-Dienst. (Menno Molenaar, 21 april 2016)



De Embraer EMB-505 Phenom 300 vervangt bij NetJets de Hawker 400XP: CS-PHA (Menno Molenaar, 21 april 2016) & CS-PHC (Henk Wadman, 9 april 2016)




Eurocopter EC 155 B1 Dauphin 2 UR-ICH. (Menno Molenaar, 21 april 2016)



Corendon Airlines Boeing 737-86N TC-TJO, Boeing 737-8HX TC-TJU en de in detur kleuren vliegende 737-8S3 TC-TJJ. (Simen Dorschman, 22, 26 & 28 april 2016)






Twin Jet Beech 1900D F-GLNE. (Simen Dorschman, 22 april 2016)


Cessna 425 Conquest I D-IPCG. (Simen Dorschman, 22 april 2016)



Voor het zomerseizoen huurt Transavia weer diverse Boeing 737-8EH machines van het Braziliaanse Gol: PH-GUX & PH-GGY.
(Hendrik Cazemier, 22 april 2016 & Simen Dorschman, 24 april 2016)





Stuttgarter Flugdienst Cessna 560 Citation Encore D-CAUW. (Jaap Niemeijer, 23 april 2016)


Lockheed C-130H-30 Hercules 5226/61-PK van de Armée de l’Air. (Hendrik Cazemier, 24 april 2016)


Belgische NH90NFH RN-02. (Hendrik Cazemier, 27 april 2016)


Bouwjaar 1957 en vermoedelijk onderweg naar Engeland: DHC.2 Beaver LN-NCC. (Menno Molenaar, 28 april 2016)


Blue Air Boeing 737-86N YR-BME. (Menno Molenaar, 30 april 2016)


Mitsubishi MU-2B-26A D-IAHT landde met niet gelockt of ingeklapt neuswiel. (Jaap Niemeijer, 30 april 2016)


Vulcanair P.68C G-GIGA. (Hendrik Cazemier, 30 april 2016)





















Zoals gebruikelijk weer een rondje Cirrus van de zaak: SR20 g2 TC-NEZ (Henk Wadman, 9 april 2016) & F-HAYB (Simen Dorschman, 22 april 2016); SR22 OY-VBI (Johan Hetebrij, 9 april 2016), SR22 g2 4X-CWO (Menno Molenaar, 8 april 2016); SR22 gts D-EMCR (Menno Molenaar, 7 april 2016) & N603DP van een Duitse eigenaar (Henk Wadman, 9 april 2016); SR22T
SP-RAV (Henk Wadman, 9 april 2016); SR22T gts D-ENEB (Johan Hetebrij, 9 april 2016) & S5-DLT (Simen Dorschman, 19 april 2016) en tot slot de gloednieuwe SR22T gts platinum N892DE (Henk Wadman, 9 april 2016)

 
 
 
Credits:
GEAS