
|
|
|

Beech C90GTi King Air D-IBFS van Brose
Fahrzeugteile. (Simen Dorschman, 12 januari 2015)

Flairjet Ltd. Embraer EMB-500 Phenom
100 G-ITSU. (Simen Dorschman, 15 januari 2015)

Boeing 747-406FER PH-CKD hier in
volledige ABC kleuren, werd inmiddels VQ-BWW. (Menno Molenaar, 17
januari 2015) |
|
18 |
OE-FUX |
Cessna 525A CitationJet 2 |
Vienna Jet |
|
EDDM/1EDDM-19 |
|
PH-VOS |
Reims/Cessna F150L Commuter |
Cornelis International Airways bv |
|
|
19 |
F-HBLI |
Embraer ERJ 190-100STD |
HOP! (medical diversion) |
AFR1374 |
LFPG/ENGM |
|
G-GIGA |
Vulcanair P.68C |
Apem Aviation Ltd. |
|
EGNR - - - - |
|
M-ICRO |
Cessna 525A CitationJet 2+ |
Pektron Ltd. |
|
EGNJ/EGNE |
|
Diversion Amsterdam: |
|
|
|
|
N717ND |
Gulfstream G450 |
Dicks Sporting Goods Inc. |
|
- - - - /EHAM-20 |
20 |
N100VA |
Eclipse EA-500 |
|
|
|
21 |
OO-INN |
Beech B200 Super King Air |
Abelag Aviation |
AAB584/615 |
EBKT/EBKT |
|
S5-FUN |
Bombardier BD-100-1A10 Challenger 300 |
Elitavia |
EAV81N |
CYUL/EHAM-21 |
23 |
D-IPCS |
Cessna 525 CitationJet |
Air Hamburg Private Jets |
AHO111 |
EBLG/EBLG |
|
G-GIGA |
Vulcanair P.68C |
Apem Aviation Ltd. |
|
|
24 |
G-GIGA |
Vulcanair P.68C |
Apem Aviation Ltd. |
|
- - - - /EGNR |
|
G-WARA |
Piper PA-28-161 Warrior III |
KN Singles and Twins bv |
|
EHLE/EHLE |
|
PH-SFT |
Piper PA-28-161 Warrior II |
KN Singles and Twins bv |
|
EHLE/EHLE |
|
S5-FUN |
Bombardier BD-100-1A10 Challenger 300 |
Elitavia |
EAV81N |
EHAM/LFPB |
25 |
N936ES |
Cirrus SR22T |
|
|
|
|
OO-SKY |
Cessna 525A CitationJet 2 |
Abelag Aviation |
AAB592 |
|
|
|
|

Wagenaar Airways Beech
58PA Baron N456KW. (Simen
Dorschman, 17 januari 2015)

Vienna Jet Cessna 525A
CitationJet 2 OE-FUX. (Menno
Molenaar, 18 januari 2015)

Hop! ERJ 190-100STD F-HBLI maakte een
medische stop op Eelde. (Simen Dorschman, 19 januari 2015) |
|
|
27 |
N545MA |
Eclipse EA-500 |
|
|
|
|
N584B |
Cirrus SR22 |
|
|
|
|
OK-ECD |
Cirrus SR22 |
|
|
|
|
PH-CMW |
Cessna 525 CitationJet |
Uniwest Group bv |
|
|
|
PH-EDD |
Piper PA-28-161 Warrior II |
KN Singles and Twins bv |
|
|
|
PH-HLM |
Piper PA-34-200T Seneca II |
KN Singles and Twins bv |
|
EHLE/EHLE |
|
PH-TEB |
SOCATA TB-10 Tobago |
AIS Flight Academy bv |
|
EHLE/EHLE |
29 |
SE-MGT |
ATR-72-201 |
West Air Sweden |
DTR4162 |
EHLE/EHLE |
30 |
D-ETWN |
SOCATA TB-200 Tobago XL |
NAV Vliegopleiding |
|
EKCH/EKCH |
|
N759GT |
Cirrus SR22 |
|
|
|
|
PH-VCF |
SOCATA TB-10 Tobago |
AIS Flight Academy bv |
|
|
31 |
D-HHCH |
Agusta/Westland AW139 |
Heli Service International |
|
EHLE/EHLE |
|
PH-EDD |
Piper PA-28-161 Warrior II |
KN Singles and Twins bv |
|
EDWE/EDWE |
|
PH-ITW |
Cessna 421C Golden Eagle |
Uniwest Group bv |
|
EHLE/EHLE |
|
PH-JEG |
Cirrus SR22gts |
Ing. Gerritse Holding bv |
|
EHTE/EHTE |
|
PH-PPG |
Cirrus SR20 g3 |
|
|
|
|
PH-SFT |
Piper PA-28-161 Warrior II |
KN Singles and Twins bv |
|
|
|
PH-SVT |
Robin DR 400/140B Dauphin 4 |
Vliegclub Rotterdam |
|
EHLE/EHLE |
|
SP-UBU |
Piper PA-34-220T Seneca III |
|
|
EHRD/EHRD |
|
|
|
|
|
|
|
PH-MMT |
Eurocopter EC 135 P2+ |
1,3,18,31 |
LifeLiner 4 |
|
|
|
|

Het kenmerk M-ICRO behoorde eerst toe
aan een Cessna 525A CitationJet 2, maar staat nu op een CitationJet
2+ van Pektron Group Ltd.
(Menno Molenaar, 19 januari 2015)

Eclipse EA500 N100VA. (Simen
Dorschman, 20 januari 2015)

AgustaWestland AW139 D-HHCH
van Heli Service International.
(Menno Molenaar, 31 januari 2015)

Piper PA-34-220T Seneca III SP-UBU
vloog voorheen als G-BUBU. (Menno Molenaar, 31 januari 2015) |
|
|
Lijnvluchten |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
flyBe |
|
|
|
|
EI-REL |
ATR 72-500 |
1,5,7,11,15,18,20,21,23,25-29 |
|
|
EI-REM |
ATR 72-500 |
2,6,8,9,12,13,14,16,19,22,30 |
|
|
|
|
|
|
|
Transavia |
|
|
|
|
PH-HSB |
Boeing 737-8K2 |
2,9 |
|
|
PH-HSD |
Boeing 737-8K2 |
3,7,14,28,30 |
|
|
PH-HZK |
Boeing 737-8K2 |
10,17,24 |
|
|
PH-HZL |
Boeing 737-8K2 |
24 |
|
|
PH-HZN |
Boeing 737-8K2 |
3,23,31 |
|
|
PH-HZW |
Boeing 737-8K2 |
10,17,24,31 |
|
|
PH-HZX |
Boeing 737-8K2 |
3 |
|
|
PH-XRA |
Boeing 737-7K2 |
18,25 |
|
|
PH-XRD |
Boeing 737-7K2 |
17 |
|
|
PH-XRE |
Boeing 737-7K2 |
4,10,11,31 |
|
|
PH-XRX |
Boeing 737-7K2 |
16 |
|
|
|
|
|
|
|
Wizzair |
|
|
|
|
HA-LPQ |
A320-232 |
13,17 |
|
|
HA-LPS |
A320-232 |
6 |
|
|
HA-LPT |
A320-232 |
1,24 |
|
|
HA-LWB |
A320-232 |
10 |
|
|
HA-LWL |
A320-232 |
20 |
|
|
HA-LYD |
A320-232 |
3 |
|
|
HA-LYG |
A320-232 |
27,31 |
|
|
|
|
2015 begon met een Duitse Learjet op
de tweede, gevolgd op de derde door een Franse Beech 1900D en KLM
deed een approach met een Boeing 737. Op de vierde een approach door
een Duitse Islander.
De RAF kwam langs op de zesde met twee Puma's op weg naar het hoge
noorden. De SAR diensten op Leeuwarden zijn overgegaan naar 300
squadron met Cougars en de Wildcat06 kwam langs op de zevende voor
een ILS approach.
Op de 12e kwam er een Duitse King Air met winglets langs en de
Sikorsky op de 13e maakte een ILS approach.
NetJets zagen we op de 14e en retour op de 16e en op de 17e kwam de
lang verwachte KLM Cargo 747 in Air Bridge Cargo kleuren langs.
Een Oostenrijkse CitationJet op de
18e en een medische uitwijker op de 19e in de vorm van een Hop!
Embraer 190 op weg van Parijs naar Oslo.
Een andere uitwijker vanwege het weer was de Gulfstream G450 N717ND
(tot voor kort een Piper Arrow), die op weg was naar Schiphol. Op de
21e kwam de bekende S5-FUN weer langs en zou terugkeren op de 24e.
Op de 29e een retour vlucht met een ATR 72 van Eelde naar Kopenhagen
voor het noordelijke bedrijfsleven en op de 31e wederom een Sikorsky
voor een approach. |
|
|

Cirrus-producten: SR20 g2 F-HCIR en
SR22T Platinum N936ES, met erachter een rijtje van vijf andere
Cirrus-modellen. (Menno Molenaar, 18 & 25 januari 2015)
 |
|
|
Credits:
Daniel de Pruis, GEAS
|
|