Helaas is het voor de Groningse luchtvaartenthousiasten, verenigd in de Groningen Eelde Aviation Society (GEAS) niet meer mogelijk om de movements van de luchthaven Groningen-Eelde via de officiële instanties te bemachtigen.

De Airport manager heeft in al zijn wijsheid besloten dat de samenwerking die al meer dan 35 jaar bestond en tot ieders tevredenheid werkte, ontbonden is.

 

Gelukkig kunnen onze vrienden uit het hoge Noorden nog steeds wel foto's maken. Wij zijn dan ook genoodzaakt om in de toekomst alleen maar fotoreportages van bezoekende vliegtuigen van Groningen-Eelde Airport te publiceren.




Cirrus SRV20 g2 TC-EMZ. (Simen Dorschman, 2 januari 2016)



NetJets Cessna 560XL Citation XLS CS-DQA. (Simen Dorschman, 2 januari 2016)


Eurocopter EC 135 P2 LN-OCP van de Noorse Politi was onderweg van Noorwegen naar Engeland voor het ondergaan van enkele modificaties.
(Simen Dorschman, 4 januari 2016)



De door RUAG gebouwde Dornier 228-212 G-OAUR werd in Denemarken in Aurigny kleuren gespoten en gebruikte Eelde twee maal voor een tankstop.
(Jaap Niemeijer, 10 januari 2016 & Hendrik Cazemier, 30 januari 2016)





WizzAir Airbus A320-232 HA-LYS. (Simen Dorschman, 12 januari 2016)



De DHC.8’en van de firma Widerøe werden ook deze maand ingezet voor het vervoeren van Noorse gedetineerden: DHC.8-402 LN-WDH & DHC.8-411 LN-WFH. (Simen Dorschman, 12 & 26 januari 2016)




Piper PA-46-500TP Malibu Meridian YL-CHD; dit kenmerk werd overigens vóór oktober 2007 op een Malibu Mirage gebruikt. (Jaap Niemeijer, 16 januari 2016)


KLM Boeing 737-8K2 PH-BXL op een trainingsvlucht. (Simen Dorschman, 17 januari 2016)


Abelag Aviation Cessna 525A CitationJet 2 OO-CIV. (Simen Dorschman, 18 januari 2016)


Embraer EMB-505 Phenom 300 D-CFMI van de firma GEMÜ GmbH. (Simen Dorschman, 21 januari 2016)


Pilatus PC12/47E N730AG. (Simen Dorschman, 21 januari 2016)


WeFly Diamond DA 42 Twin Star D-GEWF. (Simen Dorschman, 26 januari 2016)


IAI Gulfstream G200 Galaxy G-ZZOO van Pendley Aviation. (Simen Dorschman, 28 januari 2016)
 
 
 
Credits:
GEAS