Met ingepakte zijarmen, die signalen opvangen, heeft de Agusta Bell AB206B Jet Ranger 3 D-HAFY de nacht op Hilversum doorgebracht. Let op de laag grondmist op de achtergrond! (Marc Heester, 6 december 2012)
 
 
02 OO-LEV Schweizer 269C The Flying Fools  
04 D-HAFY Agusta-Bel AB206B Jet Ranger III Agrarflug Helilift GmbH dep. 08
05 PH-MLR SOCATA TB-10 Tobago GT Martinair Vliegschool bv * EHLE/
PH-SBH Robinson R44 Raven II Rotavisie bv  
10 D-HHJS Robinson R44 Raven II S.P. Luftbild GmbH 2x; dep. 11
11 D-HHJS Robinson R44 Raven II S.P. Luftbild GmbH  
  PH-LEN Reims/Cessna F172N Aerophoto Schiphol Aviation bv  
20 D-HHJS Robinson R44 Raven II S.P. Luftbild GmbH dep.  . .
24 OO-LEV Schweizer 269C The Flying Fools EHLE/
27 OO-PIV Robinson R44 Raven I Vastgoed ISS nv EBDW/
28 PH-SBH Robinson R44 Raven II Rotavisie bv  
29 PH-KND Grob G-115A Seppe Air Service EHSE/EHSE
       

Het veld was deze maand verschillende keren 'PPR' of zelfs 'strictly PPR' vanwege de slechte, natte toestand van de grasmat. Helikopters hebben daar minder last
van want die trekken geen sporen in het gras. De leukste bezoeker was ongetwijfeld de Duitse Jet Ranger D-HAFY die vier dagen vanaf Hilversum vloog voor het
Nederlandse bedrijf Fugro (Digital mapping). De helikopter was hiervoor uitgerust met zijarmen. Bij vertrek op zaterdag 8 december waren deze zijsteunen + schotels
echter weer verwijderd.

 
Nog een paar fraaie plaatjes in de sneeuw:
 
 

Eurocopter EC 130 B4 PH-RIS van KNSF Flight Services bv. (Ernesto Bauer, 8 december 2012)


PH-826 Scheibe SF.25B Falke. (Kees van Aggelen, 8 december 2012)


PH-HBW Cessna 172S Skyhawk SP Lalmy Aviation bv. (Kees van Aggelen, 8 december 2012)


PH-VHD Tecnam P 2002-JF Sierra Cantonair bv. (Kees van Aggelen, 8 december 2012)
 
 
Credits: Ernesto Bauer, Kees van Aggelen, Michel