Avior Airlines Boeing 737-401 YV3012 (Maurits Niemeijer, 19 januari 2018)
Surinam Airways Boeing 737-3Q8 PZ-TCQ (Maurits Niemeijer, 21 januari 2018)
KLM Airbus A330-203 PH-AOM (Maurits Niemeijer, 22 januari 2018)
De meeste foto’s in dit artikel zijn gemaakt vanaf
de Mirador. Dit is een uitkijkpunt langs de doorgaande weg naar de luchthaven.
Ook de lokale bevolking staat hier naar de vliegtuigen te kijken. Drukste
momenten op deze plek zijn als er een toestel van Surinam Airways aankomt of een
vlucht vanuit Amsterdam. Een van de andere plaatsen waar je kunt kijken, is
langs de Franklin D. Rooseveltweg. Tegenover de Hato Caves ligt een afslag naar
een stuk verlaten weg waar je kunt staan. Meestal wordt er op baan 11 geland. Je
ziet op deze plek voornamelijk de wide-body’s die tot het einde van de baan
rijden. Bij het zandpad wat achter de USAF Forward Operating Base loopt, staat
aan het begin van de weg nu een bord met de tekst “Verboden toegang privéterrein
van Hasco” & ‘’Betreden op eigen risico’’.
American Airlines Airbus A319-115 N9011P (Maurits Niemeijer, 24 januari 2018)
Avianca Airbus A320-214 N562AV (Maurits Niemeijer, 24 januari 2018)
US Air Force Boeing C-17A Globemaster III 93-0603 van de 445th Airlift Wing, wat
als thuisbasis Wright Patterson AFB heeft, vertrok in het laatste beetje licht
van de dag. (Maurits Niemeijer, 24 januari 2018)
Wat bij de landing op Hato meteen opviel, was het grote aantal Insel Air
toestellen wat overal geparkeerd stond; de meeste in niet vliegwaardig toestand.
Op 27 januari zou ik samen met een familielid een dagje naar Aruba vliegen. De
tickets had ik in Nederland al geboekt. Ik was natuurlijk bekend met de situatie
van Insel Air. Maar na een zoektocht op internet leek het er op dat ze door een
lening nog minimaal 3 maanden zouden vliegen. Verder is er ook weinig keuze want
alleen Insel Air en Aruba Airlines zijn actief op deze route. De dagen voor ons
vertrek waren de berichten over Insel Air in de lokale media niet al te best. Op
zaterdag 27 januari stonden we in alle vroegte voor de check-in balie van Insel
Air en de vlucht bleek geannuleerd. We moesten onze naam en telefoon nummer
achterlaten want er werd misschien nog een toestel gecharterd, maar ze konden
over twee uur pas meer informatie geven. We besloten om maar weer terug te gaan
naar het appartement. Uiteindelijke werden we wel gebeld met de mededeling dat
er nog niks bekend was. Na dit telefoontje hebben we de rest van de dag niks
meer vernomen van Insel Air en uiteindelijk werden alle Insel Air vluchten van
die dag geannuleerd.
Líneas Aéreas Suramericanas Boeing 727-2S2(Adv)F HK4636 (Maurits Niemeijer, 26
januari 2018)
Vensecar International ATR42-320F YV-2308 vliegt voor DHL (Maurits Niemeijer,
26 januari 2018)
Insel Air McDonnell Douglas MD-82 PJ-MDE. Een van de vele Insel Air toestellen
die stored op de luchthaven staan. (Maurits Niemeijer 26 januari 2018)
Deze Airbus A319-111, P4-AAE van Aruba Airlines, draagt de naam DITO (Maurits
Niemeijer, 26 januari 2018)
Sunrise Airways huurt deze Boeing 737-8K OK-TVP van Travel Service (Maurits
Niemeijer, 28 januari 2018)
SARPA - Servicios Aereos Panamericanos, Bombardier Learjet 35A HK-4662 (Maurits
Niemeijer 29 januari 2018)
|